حکومت‌داری علی(ع)؛ بهترین الگو برای حل مشکلات جامعه/ پنجمین پیشوای شیعیان در تورات
کد خبر: 3739865
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

حکومت‌داری علی(ع)؛ بهترین الگو برای حل مشکلات جامعه/ پنجمین پیشوای شیعیان در تورات

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سرزمین مکه مایه هدایت جهانیان است، تأکید کرد: جامعه ما اگر از اخلاق، رفتار و روش‌های حکومت‌داری حضرت علی(ع) الگو بگیرند همه مشکلات جامعه حل می‌شود.

حکومت‌داری علی(ع)؛ بهترین الگو برای حل مشکلات جامعه/ پنجمین پیشوای شیعیان در تورات

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، دومین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با حضور اعضا، 28 مردادماه در محل دفتر امام جمعه بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عبدالرضا سروستانی، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در این جلسه اظهار کرد: جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی به منظور تقویت برنامه‌های دینی و بهره‌مندی مردم جامعه از این دست برنامه‌ها است.

برگزاری 620 برنامه ویژه اعیاد قربان و غدیر

حسین ادیبی، کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه این آئین با اعلام اینکه در 28 نقطه از استان مراسم به صورت محوری برگزار می‌شود، گفت: بیش از 120 برنامه محوری ویژه مناسبت‌های دعای عرفه، عید قربان و عید غدیر در مساجد و هیئات مذهبی برگزار می‌شود و نزدیک به 500 برنامه در محلات شهرها و روستاها با حضور 420 نفر از مبلغین و مبلغات شبکه تبلیغی برگزار خواهد شد.

رقابت شهروندان در مسابقات معارفی و قرآنی

کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی سامانه ایستگاه صلواتی و توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات حفظ آیات موضوعی، نقاشی نونهالان، حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه، تفسیر حدیث ثقلین، تجلیل از مدیران خانه‌های قرآنی و روحانیون شبکه تبلیغ و مسابقه حفظ زیارت عاشورا از دیگر برنامه‌های تشکل‌ها و مراکز فرهنگی در این ایام عنوان کرد.

برگزاری نماز عید سعید قربان در بوشهر

حجت‌الاسلام سید‌نعمت‌الله رکنی، مسئول ستاد نمازجمعه شهر بوشهر با اشاره به اینکه امسال از عید قربان تا عید غدیر به مدت 11 روز ایستگاه صلواتی در مجاور مهدیه امام خمینی(ره) این شهر برپا خواهد شد، گفت: نماز عید سعید قربان به امامت آیت الله صفایی بوشهری، ساعت 7 صبح در محل مصلای جمعه بوشهر اقامه و نماز عید سعید غدیر نیز بر همین روال برگزار خواهد شد.

اطعام بیش از 8 هزار نفر از علویون در مصلای نمازجمعه

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مراسم اجتماع علویون ویژه عید غدیر خم بیش از 8 هزار نفر مهمان سفره اطعام امیرالمومنین(ع) در مصلای جمعه شهر بوشهر بودند.

شرکت بیش از 4 هزار نفر ایرانی در مسابقه جشن رضوی

مسئول ستاد نمازجمعه شهر بوشهر اعلام کرد: امسال از سراسر کشور بیش از 4 هزار و 500 نفر از طریق سامانه پیامکی «ناب» مصلای نمازجمعه بوشهر در مسابقه جشن میلاد ثامن‌الحجج (ع) شرکت کردند.

غلامرضا جمالی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از برگزاری مراسم دعای عرفه با سخنرانی آیت‌الله صفایی بوشهری در محل حسینیه عاشقان ثارالله(ع) کوی جانبازان منطقه 1 این شهر خبرداد.

حسین کارگر، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر بر تهیه گزارش‌های رادیویی و تلویزیونی مردم محور توسط صدا و سیمای مرکز بوشهر تاکید کرد و افزود: هیچ مناسبتی در تاریخ به عظمت عید غدیر نیست و همانطور که آیه اکمال دین «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ»در قرآن آمده و لحن آيه حاكی است خداوند انجام امر خطيری را به عهده پيامبر(ص) گذارده است و چه امر خطيری بالاتر از اين كه در برابر ديدگان صدهزار نفر، علی(ع) را در روز عید غدیر خم به مقام خلافت و جانشينی نصب كند.

تجلیل از کارمندان نمونه دولتی همزمان با عید سعید غدیر خم

وی به تقارن هفته دولت با دهه امامت اشاره کرد و گفت: طی جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی که با مجموعه استانداری بوشهر برگزار و مقرر شد مراسم تجلیل از کارمندان نمونه 7 شهریورماه سال جاری همزمان با عید سعید غدیر خم توسط استانداری بوشهر به مناسبت هفته دولت در بوشهر برگزار شود.

توزیع اطعام روز عید غدیر در 15 مسجد بوشهر

کارگر از توزیع 500 خبطه غدیر ویژه مسابقه عید، 2 هزار خطبه امیرالمومنین(ع) خطاب به امام رضا(ع)، 4 هزار پوستر اعمال و آداب روزه‌داری و اطعام ویژه عید غدیر خم خبرداد و اظهار کرد: اطعام روز عید غدیر خم در محل مصلای جمعه مرکز استان و در 15 مسجد این شهر بین مردم توزیع می‌شود و ظرفیت هر مسجد بین 200 الی 700 نفر ویژه سفره اطعام امیرالمومنین‌(ع) است.

غدیر خم برای انتقال پیام رسالت نبی مکرم اسلام(ص)

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر بیان کرد: مراسم غدیر خم برای انتقال پیام رسالت نبی مکرم اسلام‌(ص) است.

برپایی جشن اعیاد قربان و غدیر در 6 مسجد منطقه بازار

مصطفی گراشی، مسئول کانون مداحان و شاعران آئینی و رئیس مجمع اصناف استان بوشهر با بیان اینکه جشن اهل بیت‌(ع) و مجالس اسلامی بیشتر مردم پایه و مسجدمحور بوده است، گفت: مراسم عید قربان تا عید غدیر توسط اصناف مختلف در 6 مسجد مستقر در منطقه بازار بندر بوشهر برگزار خواهد شد.

مجید خورشیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در این آئین بیان کرد: مراکز فرهنگی و اجتماعی سعی کنند در اعیاد برنامه‌های نشاط‌آور داشته باشند و شبکه‌های تبلیغی روحانیون نیز امیدآفرینی را در این دهه گسترش دهند و در راستای حفظ وحدت و ارزش‌ها  و معارف قرآنی کوشا باشند.

نام پنجمین پیشوای شیعیان در تورات

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر‌(ع) اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) نقش مهمی در تاریخ ادیان ایفا کرده و اینقدر این نقش مهم است که نام ایشان در تورات آمده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به تاریخچه برگزاری مراسمات مذهبی در قبل و بعد از انقلاب، افزود: سال‌ها است که مراسم سوگ و جشن در ایران گرفته می‌شود و همین مناسبت‌ها است باعث شده که دین مردم حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به تهاجم نرم دشمنان علیه کشور در این چهل سال، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تهاجم نرم و فرهنگی دشمنان علیه کشور شدت بسیار زیادی گرفت به همین خاطر باید مراسم و برنامه‌های مذهبی پرمحتواتر، موثرتر و عمیق‌تر برگزار شود تا بتواند بخشی از تهاجم فرهنگی وارده به انقلاب را خنثی کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: دشمن به دنبال این است که مردم هویت دینی خود را از دست دهند به همین خاطر این برنامه‌ها باید خط مقاومتی ایجاد کند که همه جامعه را پوشش دهد.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها باید جهت تحت پوشش قرار دادن جامعه تلاش کنند و این تنها از عهده مساجد و هیئات بر نمی‌آید.

نهادینه‌شدن آموزه‌های فرهنگ دینی در بین مردم جامعه

وی با اشاره به اطعام 5 هزار نفری مردم در روز عید غدیر در مصلی جمعه، افزود: یکی از کارهای خوبی که از سال قبل در بوشهر شروع شده موضوع اطعام در روز عید غدیر بود که امسال نیز این موضوع برگزار خواهد شد اما کوشش شود که این برنامه به صورت عمومی و مطلوب برگزار شود تا آموزه‌های فرهنگ دینی در بین مردم جامعه نهادینه شود.

4 نقطه برگزاری مراسم دعای عرفه در شهر بوشهر

امام جمعه بوشهر با اشاره به برگزاری دعای روز عرفه در 9 ذی الحجه در بوشهر، تصریح کرد: دعای عرفه در همه تکایا و مساجد برگزار ولی کوشش شود در مکان‌های اصلی شهر «حسینیه عاشقان ثارالله(ع) کوی جانبازان، آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر(ع) کوی خواجه‌ها، حسینیه اباعبدالله الحسین‌(ع) گلزار شهدا، آستان مقدس امامزاده عبدالمهیمن(ع)» که جمعیت بیشتری حضور پیدا می‌کنند، شرایط مناسبی فراهم آید.

سرزمین مکه مایه هدایت جهانیان است

نویسنده کتاب «انوارالهدی» در پایان با بیان اینکه سرزمین مکه مایه هدایت جهانیان است، تاکید کرد: جامعه ما اگر از اخلاق، رفتار و روش‌های حکومت‌داری حضرت علی‌(ع) الگو بگیرند همه مشکلات جامعه حل می‌شود.

 حامد فکوری
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha