شناسایی ۱۷ انبار احتکار در همدان
کد خبر: 3739875
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵

شناسایی ۱۷ انبار احتکار در همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از کشف و شناسایی ۱۷ انبار احتکار در سطح استان خبر داد و گفت: پرونده پنج انبار به تعزیرات حكومتی ارجاع شده است.

به گزارش ایکنا از همدان به نقل از فارس، علیرضا حسن‌پور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اظهار کرد: تاکنون 17 انبار دارای کالاهای احتکاری در استان همدان شناسایی و محموله‌ها کشف شده است.
وی با اشاره به اینکه 5 فقره از پرونده‌ها به تعزیرات ارسال شده و مابقی هنوز توسط مراجع ذیصلاح در دست بررسی دقیق است، گفت: دو مورد از این پرونده‌ها نیز منتهی به صدور حکم و محکومیت شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با بیان اینکه دو پرونده محکوم شده مربوط به احتکار سبوس و برنج بوده است، گفت: مابقی پرونده‌ها در زمینه احتکار روغن موتور، برنج، لوازم خانگی، حبوبات و قند و شکر بوده که البته برخی از آنها هنوز به تعزیرات ارجاع نشده است.
وی با اشاره به اینکه انبارهای احتکار در شهرهای همدان، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان شناسایی و کشف شده است، عنوان کرد: در وضعیت کنونی، برنامه‌های بازرسی و گشت مشترک سیار در دست انجام است و در حال حاضر 15 شعبه سیار در سراسر استان فعالیت می‌کنند.
حسن‌پور با بیان اینکه کارشناسان تعزیرات حکومتی در سطح بازار حضور دارند و راسا نسبت به بازرسی و نظارت اقدام می‌کنند، گفت: براساس آمار از مجموع کل پرونده‌های ارسال شده به تعزیرات معادل 3 هزار و 697 فقره، یک‌هزار و 677 فقره پرونده توسط کارشناسان تعزیرات حکومتی همدان تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 8 میلیارد و 300 میلیون ریال در حوزه گشت‌های مشترک سیار محکومیت صادر شده است، عنوان کرد: مجموع محکومیت‌ها در سطح استان همدان 84 میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان در پاسخ به این سوال که چرا تخلفات در سطح بازار زیاد است، گفت: اقدامات ما در برخی حوزه ها شاید بازدارندگی لازم را نداشه باشد ولی باید به این موضوع نیز توجه شود که اگر اقدامات تعزیرات حکومتی نباشد چه اتفاقی می‌افتد.
وی با اعلام اینکه همدان نسبت به سایر استان‌ها از نظر فراوانی اقلام و کالا و قیمت‌ها در شرایط مناسبی است، عنوان کرد: در حوزه گوشت قرمز اقدامات خوبی انجام و سهمیه خوبی برای استان همدان در نظر گرفته شد.
حسن‌پور با تاکید بر اینکه تلاش شد تا در حوزه نظارت و بازرسی مدیریت لازم انجام شود، تصریح کرد: برخی از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و وضعیت را متلاطم می‌کنند ولی به همه تذکر و اخطار می‌دهیم.
وی تاکید کرد: در زمینه تخلفات به ویژه در ایام کنونی تعارف نداشته و ملاحظه‌کاری نداریم و بلافاصله آرا اجرا می‌شود و مردم مطمئن باشند که برخوردها قاطع خواهد بود.
انتهای پیام

captcha