مشارکت‌های مردمی کمیته امداد 18 درصد رشد یافته است
کد خبر: 3739881
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

مشارکت‌های مردمی کمیته امداد 18 درصد رشد یافته است

گروه اجتماعی- قائم‌مقام کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه بیش از 3 میلیون نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند، گفت: میزان مشارکت‌های مردمی 18 درصد رشد یافته است.

مشارکت‌های مردمی کمیته امداد 18 درصد رشد یافته استبه گزارش ایکنا از زنجان، منصور برقعی عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تعداد افراد زیر پوشش کمیته امداد بیش از 3 میلیون نفر است و سالانه تعدادی با اجرای برنامه‌های توانمندسازی از چرخه حمایتی خارج و تعدادی نیز وارد این نهاد می‌شوند.
وی به مدیریت منابع موجود با درنظر داشتن شرایط اقتصادی فعلی کشور تأکید کرد و گفت: احسان و نیکی یکی از ویژگی‌های مردم ایران است و افزایش میزان صدقات نشان می‌دهد که اعتماد مردم به کمیته امداد روز به روز بیشتر می‌شود.
قائم‌مقام کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) رشد صدقات جمع‌آوری شده نسبت به سال گذشته را 13 درصد برشمرد و گفت: میزان مشارکت‌های مردمی نیز با رشد 18 درصدی روبه‌رو شده و در استان زنجان میزان مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی مردم  در سال گذشته به 42 میلیارد تومان رسید.
این مسئول با اشاره به اینکه در سال 96، حدود 300 میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری شداما با توجه به مشکلات جامعه هدف این رقم پاسخگوی همه نیازهای جامعه زیر پوشش این نهاد نیست و خیران باید به جد پشتیبان کمیته‌ امداد باشند.
برقعی ایجاد سالانه 170 هزار فرصت شغلی را جزوی از برنامه‌ پنجم کمیته امداد عنوان کرد و افزود: پارسال این تعداد شغل با بهره‌مندی از 18 هزار فرصت کاریابی و 152 طرح اشتغال ایجاد شد که امیدواریم با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بتوانیم این تعداد را افزایش دهیم.
انتهای پیام
captcha