دِین خود را فراتر از چارچوب‌های سازمانی و اداری به قرآن ادا کنیم
کد خبر: 3739885
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳

دِین خود را فراتر از چارچوب‌های سازمانی و اداری به قرآن ادا کنیم

گروه فعالیتهای قرآنی - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: فراتر از چارچوب‌های سازمانی و اداری دین خود را به قرآن ادا کنیم و نگاهمان در مسابقات قرآن این باشد تا بتوانیم حرکت‌های قرآنی را در استان شروع کنیم.

دِین خود را فراتر از چارچوب‌های سازمانی و اداری به قرآن ادا کنیم

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، صبح امروز 28 مرداد‌ماه با حضور در همایش فرمانداران و کمیته‌های اجرایی شهرستان‌ها به منظور برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان مرکزی اظهار کرد: این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم، 10 لغایت 23 مهرماه در استان مرکزی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که با استفاده از معنویت قرآن در 13 روزی که نخبگان قرآنی با قدوم پر برکتشان مهمان ما هستند بتوانیم حرکت و انگیزه‌ای در جامعه و خانواده‌های خود در استان مرکزی ایجاد کنیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: آن چیزی که به عنوان فلسفه برگزاری مسابقات در استان‌ها مدنظر ستاد عالی مسابقات قرآن کشور است این است که استان‌ها از برکات معنوی در رهگذر مسابقات بهره‌مند شوند.
حجت‌الاسلام دلاوری افزود: بسیاری از موسسات قرآنی، نوجوانان و نونهالان و افراد دیگر تمایل دارند از نزدیک خود و فرزندانشان با کسانی که در بحث قرآنی به عنوان نخبه قرآنی تجربه‌ای دارند، گفت‌و‌گو کنند. این مساله برای هیچ نوجوان، جوان و قرآن‌پژوهی میسر نیست اما در رهگذر مسابقات با دعوت از قاریان بین‌المللی معاونت فرهنگی و اداره قرآن اداره کل اوقاف این ضعف را پوشش داده و در مرکز استان موسسات و مسئولین قرآنی و مسئولین دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند ارتباط چهره به چهره با بزرگان قرآنی کشور پیدا کنند.
وی بیان کرد: کمیته‌های برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم مشخص شده است، کمیته اجرایی شهرستان هم نیز باید با کمیته‌های دیگر ارتباط منسجم‌تری داشته باشد. استاندار و معاونین وی در برگزاری مسابقات خوب ورود پیدا کردند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: در مرکز استان از 2 خرداد ماه سال جاری ستاد‌های معین تشکیل جلسه داده و احکامی را برای کمیته‌‌های 12 گانه صادر کردند. باید مجموعه‌ها و کمیته‌های مختلف را با هم پیوند دهیم.
حجت‌الاسلام دلاوری گفت: شهرستان‌هایی مانند زرندیه، ساوه، دلیجان و اراک به عنوان مبادی ورودی استان مرکزی و شهر برگزار‌کننده مسابقات خواهند بود. شهر باید رنگ‌و‌بوی قرآنی پیدا کند و دوستان به برکت و احترام قرآن باید رسم میزبانی را در حدکمال انجام دهند.
وی ادامه داد: از اواسط مرداد ماه محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی آغاز شده است و آغاز آن با حضور قاری بین‌المللی آقای ابوالقاسمی در استان بود. وی جهت شرکت در یک دوره برای آماده‌سازی متسابقین برگزیده در استان حضور داشت. بایستی تعدادی از این متسابقین برگزیده از استان باشد و تدبیری در این خصوص اندیشیده شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: از اساتید برجسته کشور تا یک هفته پیش از آغاز مسابقات دعوت خواهیم کرد تا برای برگزیدگان استانی دوره داشته باشند. از این اساتید در شهرستان‌‌ها نیز برای تلاوت و محافل انس با قرآن استفاده خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام دلاوری افزود: دو محفل انس با قرآن توسط قاری بین‌المللی آقای ابوالقاسمی در مرکز استان اجرا شده است و چند روز آینده قاری بین‌المللی آقای شاکر‌نژاد در استان حضور پیدا خواهند کرد. براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا اواخر شهریور‌ماه 45 محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی در اراک و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
وی گفت: از توانمندی گروه تواشیح در استان‌ها و برنامه‌های ملی استفاده می‌شود و با حضور شهرستان‌ها از برنامه آنها نیز در برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم استفاده خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: تاکنون اعزام 300 نفر افراد علاقه‌مند برای فراگیری دوره تربیت مربی انجام شده است و در شهر اراک در 3 الی 4 مدرسه قرآنی این مربیان مشغول هستند و تعداد 500 نفر دانش‌آموز را تحت پوشش دارند.
حجت‌الاسلام دلاوری افزود: برگزاری این دوره از مسابقات قرآن همزمان با آغاز سال تحصیلی است و انتظار داریم از این فرصت بوجود آمده امکان حضور دانش‌آموزان در سالن برگزاری مسابقات فراهم شود زیرا در آن‌ها انگیزه ایجاد می‌کند.
وی تاکید کرد: انتظار داریم برای برگزیدگان خواهر و برادر شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات قرآن یک زمینه‌ای فراهم شود تا در مدارس شهرستان اراک یا محافل انس با قرآن حضور پیدا کنند. در بخش خواهران تدابیری اندیشیده شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: فراتر از چارچوب‌های سازمانی و اداری دین خود را به قرآن ادا کنیم و نگاهمان در مسابقات قرآن این باشد تا بتوانیم حرکت‌های قرآنی را در استان شروع کنیم.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha