امامت، اکمال دین الهی است
کد خبر: 3739889
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

امامت، اکمال دین الهی است

گروه اجتماعی - رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان هرمزگان گفت: پس مسئله امامت یک مسئله اعتقادی یک مذهب نیست و یک امر الهی است و اکمال دین الهی است.

امامت، اکمال دین الهی است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بهرام رنجبر، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف هرمزگان در گفت‌و‌گو با ایکنا از هرمزگان، با بیان اینکه غدیر در واقع تکمیل نبوت و دین مبین اسلام و قرآن است افزود: آیه اِکمال، آیه سوم سوره مائده است که در آن از کامل شدن دین اسلام سخن آمده است.
حجت‌الاسلام رنجبر با بیان اینکه مسلمانان اتفاق‌نظر دارند که آیه اکمال در حَجّة الوِداع در مسیر غدیر  نازل‌شده است، افزود: در آیه 3 سوره مائده آمده است «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً؛ امروز دین شمارا برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم، و اسلام را برای شمابه‌عنوان آیینی برگزیدم».
رنجبر با اشاره به آیه 67 سوره مائده «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ،که پیامبر را با عطاب خطاب می‌کند و می‌فرماید: ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد (به خلق) برسان که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و ادا وظیفه نکرده‌ای» افزود: این تهدید خطاب به پیغمبر و به پیروی از او، خطاب به همه علماء و مسلمانانی است که در کار تبلیغ چه‌بسا سستی کنند و برخی از حقائق را به خاطر دیگران پنهان دارند.
حجت‌الاسلام رنجبر در پایان با بیان اینکه زحمات 23 ساله پیامبر بر پایه ابلاغ این آیه است افزود: پس مسئله امامت یک مسئله اعتقادی یک مذهب نیست و یک امر الهی است و اکمال دین الهی است.

انتهای پیام

captcha