آموزش قرآن در 52 مکتب‌خانه حاشیه شهر
کد خبر: 3739894
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
نماینده قرارگاه شهید برونسی مشهد خبر داد

آموزش قرآن در 52 مکتب‌خانه حاشیه شهر

گروه فعالیت های قرآنی – نماینده معاونت فرهنگی قرارگاه شهید برونسی مشهد گفت: در حال حاضر 52 مکتب خانه حاشیه شهر که به صورت سنتی به کودکان قرآن آموزش می دادند، بعد از این با خدمات رایگان به صورت مستمر کودکان را تحت آموزش قرار می دهند.

آموزش قرآن در 52 مکتب‌خانه حاشیه شهربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، وجیهه رفایی، کارشناس معاونت فرهنگی قرارگاه شهید برونسی، صبح امروز در مکتب القرآن کریم مشهد گفت: قرارگاه شهید برونسی ماموریت پرداختن به موضوعات حاشیه شهر را دارد.

وی افزود: در پی انعقاد تفاهم نامه با مکتب القرآن الکریم مشهد، خدمات رایگان آموزشی در حوزه قرآن به کودکان حاشیه شهر ارائه می شود.

رفایی با بیان اینکه در حال حاضر دوره آموزشی ویژه مربیان این دوره در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری برای حاشیه شهر مشهد، از سال گذشته توسعه فعالیت مکتب خانه های قرآنی را در دستور کار قرار دادیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 52 مکتب خانه حاشیه شهر فعال هستند که به صورت میانگین در هر مکتب خانه 20 کودک تحت آموزش هستند.

نماینده معاونت فرهنگی قرارگاه شهید برونسی مشهد با تاکید بر اینکه این مکتب خانه ها در منازل، حسینیه ها، مساجد و پایگاه های مقاومت فعال هستند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، در پی انعقاد این تفاهم نامه از مهر ماه تا اردیبهشت ماه، با حضور مکتب القرآن الکریم آموزش هایی به کودکان ارائه می شود.

وی گفت: منازلی که مکتب خانه شدند، ضمن جلب اطمینان مردم بومی، باید امنیت اخلاقی و اجتماعی و محیطی لازم را برای حضور کودکان داشته باشند.

رفایی گفت: به طور متوسط سه روز در هفته کودکان برای دریافت آموزش قرآن به این مکتب خانه ها می روند. با توجه به شرایط و توان مالی خانواده ها در حاشیه شهر کلیه خدمات با رویکرد قرآنی و به صورت رایگان و براساس کتب آموزشی مکتب القرآن الکریم خراسان رضوی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

captcha