حضور كم‌اثر علما در فضای مجازی/ در حوزه رسانه ضعیف هستیم
کد خبر: 3740009
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

حضور كم‌اثر علما در فضای مجازی/ در حوزه رسانه ضعیف هستیم

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: متأسفانه ما در حوزه رسانه ضعیف هستیم به خصوص در فضای مجازی كه علمای ما باید حضور داشته باشند اما ما كم‌اثر هستیم و باید در این زمینه فعالیت كنیم.

مبدأ حقوق بشر، اسلام است/ انتقاد از حضور كم اثر علما در فضای مجازی

به گزارش ایكنا از فارس، محسن پاك‌آیین، معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری شب گذشته، 28 مردادماه در سومین نشست تخصصی حقوق بشر آمریكایی از منظر رهبر معظم انقلاب كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: مبدأ حقوق بشر اسلام است و آن مطلبی كه غربی‌ها دنبال آن هستند نه تنها حقوق بشر نیست بلكه ضد كرامت انسانی است.
وی با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه افزود: ما در موسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری به دنبال این هستیم كه جهت فكری علما و دانشجویان را به این طرف سوق دهیم تا حقوق بشر آمریكایی را هم به‌صورت نظری و هم رفتاری افشا كنند.

افشای موارد نقض حقوق بشر توسط آمریكا
پاك آیین‌، افشای موارد نقض حقوق بشر توسط آمریكا و مؤلفه‌های حقوق بشر آمریكایی را از جمله مواردی برشمرد كه باید بدان پرداخت و گفت: آمریكا در حال افول است و ما باید این را افشا كنیم.
معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری همچنین گفت: تولید ادبیات انقلابی علیه آمریكا، ترویج گفتمان مبارزه با آمریكا با گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از دیدگاه‌های امام و رهبری، ترغیب مقابله جامعه جهانی با یك جانبه‌نگری و تبیین حقوق بشر اسلامی این‌ها مواردی است كه می‌تواند مورد پژوهش قرار گیرد و قطعاً مورد حمایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری خواهد بود.

برپایی نشست‌های مختلف حقوق بشر آمریكایی در شهرهای مختلف كشور
وی در ادامه به برپایی این نشست نیز اشاره كرد و افزود: تاكنون نشست‌هایی را در نقاط مختلف كشور برگزار كرده و خواهیم كرد در این راستا نشستی در قم بعد از آن در مشهد و سپس شیراز برگزار شد كه بحمد الهی نشست شیراز پربارتر از نشست‌های مشهد و قم است.

مطالبه مقام معظم رهبری تنها مربوط به ایران نیست
پاك آیین تأكید كرد: مطالبه مقام معظم رهبری تنها مربوط به ایران نیست بلكه دائمی و جهانی و برای ایجاد مقاومت در كشورهای جهان برای ایستادگی در مقابل سلطه آمریكا به خصوص مقابله با نقض موازین و حقوق بشر توسط آمریكاست لذا این مطلب را باید به طور دائمی دنبال كنیم.
معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با بیان اینكه حقوق بشر آمریكایی را در دو زمینه می‌توانیم نقد و جمع كنیم یكی نقد نظری است كه به آن در این جلسه اشاره شد،‌ گفت: مقررات و قوانین حقوق بشر در جهان را یك گروه غربی نوشتند و بعد وارد كنوانسیون كردند و در آن گروه یك فرد اسلام‌شناس بود كه خود مسیحی بود یعنی اسلام كه خود پرچمدار حقوق بشر است، در این جمع نبود.

حقوق بشر آمریكا از نوع حقوق بشر سكولار است و ریشه در اومانیسم دارد
وی با تأكید بر این نكته كه حقوق بشر آمریكا از نوع حقوق بشر سكولار است و اصالت بر مبنای اومانیسم یعنی آنچه انسان می‌خواهد، دارد، گفت: به همین دلیل است امروز یك نهضت فكری در دنیا ایجاد شده است كه اگر می‌خواهیم با آن مقابله كنیم باید حتماً یك نهضت فكری در داخل كشور ایجاد كنیم.
پاك آیین ادامه داد: به عنوان مثال بحث آزادی همسرداری را مطرح می‌كنند كه همجنس با همجنس می‌تواند ازدواج كند این یعنی پاك كردن حقوق بشر زیرا در این صورت دیگر بشری به دنیا نمی‌آید و اخیراً هم نهضت ضدباروری در اروپا رایج شده و تبلیغ می‌شود یعنی می گویند دنیا دنیای ظلم است چرا باید تولیدمثل كنیم لذا به كسانی كه خود را عقیم می‌كنند، جایزه می‌دهند آن هم در قالب حمایت از حقوق بشر در حالی كه وقتی انسان عقیم باشد دیگر بشری وجود ندارد.

مقابله نظری با حقوق بشر آمریكایی، وظیفه حوزه و دانشگاه است
وی، مبحث ازدواج با محارم بعد از 16 سالگی را از یكی از موارد نقض حقوق بشر آمریكایی دانست و گفت: پشت همه این‌ها یك تفكراتی است كه این را نه تنها در اروپا دارند اشاعه می‌دهند بلكه در كشورهای اسلامی كه لاییك هستند اعم از آسیای مركزی و اندونزی این كار را انجام می‌دهند و در عراق و افغانستان هم ریشه‌های آن را می‌بینیم و این‌ها مبانی حقوق بشر آمریكایی است كه باید با آن‌ها مقابله نظری كرد و این وظیفه حوزه و دانشگاه است.
معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با تصریح اینكه مسئله دوم چالش رفتاری است، گفت: آمریكایی‌ها با حقوق بشر حمایت از تروریسم را توجیه می‌كنند به عنوان مثال به افغانستان حمله می‌كنند و در آنجا از طالبان حمایت می‌كنند و همین‌طور به سوریه حمله می‌كنند و در آنجا از داعش حمایت می‌كنند.

آمریكا به دنبال مبناستیزی است
وی با تأكید بر اینكه آمریكا به دنبال مبناستیزی است،‌ گفت: این آمریكای ترامپ حتی در مقابل حقوق بشر خودش هم ایستاده است یعنی مبادی غرب كه ساخته خودشان است هم زیر سئوال می‌برد و این‌ها مبانی رفتاری است كه باید افشا شود.
پاك آیین همچنین تأكید كرد كه در مبانی نظری باید تلاش كنیم یك نهضت فكری راه بندازیم و در تریبون‌های خود حقوق بشر آمریكایی را افشا كنیم.
معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری یادآور شد: در كشور ما این نهضت ضد آمریكایی در اوایل انقلاب وجود داشت و باید آن را احیا كنیم و این دلبستگی‌هایی كه به آمریكا وجود دارد را باید كاهش دهیم.

پرورش 100 نیروی متخصص برای مقابله با حقوق بشر آمریكایی توسط قوه قضائیه
وی، پرورش نیروهای متخصص برای مقابله با حقوق بشر آمریكایی را یكی از ملزوماتی دانست كه اكنون در تهران اقداماتی دارد انجام می‌شود و 100 نفر از سوی قوه قضائیه در این زمینه تربیت می‌شوند.

انتقاد از حضور كم اثر در فضای مجازی و حوزه رسانه
پاك آیین با بیان اینكه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه ورود كنند، گفت: متأسفانه ما در حوزه رسانه ضعیف هستیم به خصوص در فضای مجازی كه محلی است كه علمای ما باید حضور داشته باشند اما ما كم اثر هستیم و باید در این زمینه فعالیت كنیم.
معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری معتقد است كه اگر بتوانیم آمریكا را در زمینه حقوق بشر به چالش بكشانیم در جهت تسهیل افول آمریكا قدم گذاشتیم و سپس ادامه داد: تمام شاخص‌ها نشان می‌دهد كه آمریكا از 15 سال گذشته تا امروز در مسیر افول بوده و برعكس جمهوری اسلامی در 15 سال گذشته تا امروز در مسیر تعالی بوده اما آن‌ها برعكس تبلیغ می‌كنند، لذا افشای حقوق بشر آمریكایی و گرفتن این هویتی كه آن‌ها به آن افتخار می‌كنند، باعث تسریع در آن افول می‌شود.
وی در پایان این نكته را یادآور شد كه مؤسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری هم آماده است هر نهادی كه می‌خواهد در این زمینه فعالیت كند، به آن كمك كند.
انتهای پیام

captcha