دف؛ نوایی عرفانی و ملکوتی دارد/وحدت سنی و شیعه؛ دستاورد جشنواره «دف نوای رحمت»
کد خبر: 3740019
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
نقاشیان:

دف؛ نوایی عرفانی و ملکوتی دارد/وحدت سنی و شیعه؛ دستاورد جشنواره «دف نوای رحمت»

گروه هنر ــ صدا و نوای برآمده از ساز دف،عرفانی و ملکوتی است و هنرمند دف‌نواز در زمان نواختن این ساز به شیدایی و دلدادگی به مجموعه‌ای از باورها و مبادی اعتقادی خود نائل می‌شود.

محمدسعید نقاشیان؛ هنرمند عرصه تجسمی و موسیقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: از آنجا که سال‌هاست مشغول فعالیت در زمینه‌ساز دف و دف‌نوازی هستم به پیشنهاد دوستان در مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری در ساخت تیزر هشتمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت همکاری کوچکی داشتم و عوامل تولید تیزر این جشنواره با استفاده از دف‌نوازی اینجانب اقدام به ساخت این اثر به عنوان اقلام معرف و تبلیغاتی جشنواره کردند.

وی گفت: به طور قطع صدا و آوای برآمده از ساز دف، صدا و نوایی عرفانی و ملکوتی است و هنرمند دف‌نواز در زمان نواختن این ساز به شیدایی و دلدادگی به مجموعه‌ای از باورها و مبادی اعتقادی خود نائل می‌شود.

نقاشیان تصریح کرد: اینکه گروه سازنده این تیزر چه اهدافی و منظوری را از ساخت این تیزر دنبال کرده‌اند امری که خود آنها باید نسبت به آن اظهار نظر کنند اما تمام تلاش من به عنوان دف‌نواز این تیزر آن بود تا برپایه تجربیاتم انتقال‌دهنده همان حس عرفانی و خداجویی باشم که معمولاً به واسطه فضای متأثر از نواخته شدن این ساز ایجاد می‌شود.

این هنرمند خوشنویسی خط معلی در ادامه گفت: جشنواره «دف نوای رحمت» به میزبانی استان کردستان که به پایتخت دف و دف‌نوازی مشهور است موجب وحدت، انسجام و یکپارچگی هر چه بیشتر میان اهل تسنن و اهل تشیع خواهد شد چرا که شرکت‌کنندگان در این جشنواره تحت فضای حاکم و غالب بر جشنواره از رهگذر اشتغال به موسیقی، به حمد و ستایش خداوند یکتا پرداخته و مناقب رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) را برمی‌شمرند.

یادآور می‌شود، هشتمین جشنواره بین‌المللی«دف نوای رحمت» 31 مرداد تا 2 شهریور از سوی حوزه هنری استان کردستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام        

captcha