چند درصد فضای کسب و کار در اختیار کارآفرینان است؟
کد خبر: 3740089
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

چند درصد فضای کسب و کار در اختیار کارآفرینان است؟

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نیم درصد از کل فضای کسب و کار دراختیار کارآفرینان است که این میزان ۳۸ درصد بازار اشتغال را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: انوشیروان محسنی بند پی در دوازدهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر اظهار کرد: رشد اقتصادی و شکوفایی و بالندگی آن نیازمند توسعه بنگاه‌های کارآفرینی است و باید شرایطی را فراهم کنیم که به سمت ترویج و توسعه و نهادینه کردن کارآفرینی برویم.

وی ادامه داد: دولت مکلف است تا سال ۱۳۹۹ بیش از یک میلیون شغل ایجاد کند که یکی از راه‌ها، حمایت همه جانبه، رفع موانع کسب و کار، اصلاح نظام بانکی و بنگاه‌داری و واگذاری صحیح بنگاه‌هاست.

محسنی بندپی تصریح کرد: در بحث شاخص‌های کسب و کار از رتبه ۸۵ به رتبه ۷۲ و در رتبه کارآفرینی در منطقه منا و خاورمیانه از ۱۴ به ۱۱ رسیدیم که در مقایسه با سال قبل سه رتبه بهبود را نشان می‌دهد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در کشور ما سه مولفه وجود دارد؛ اول گرایش مردم به کارآفرینی که هست اما دو مولفه دیگر توانایی و مهارت کارآفرینی و وضعیت کیفی کسب و کارهای نوپا و مشاغل جدید است که ما سیاست‌گذاران باید برروی این دو مولفه بیشتر کار کنیم.

محسنی بندپی ادامه داد: اگر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تا دیروز یک نسخه کلی را برای همه استان‌ها طراحی کرده، امروز باید مزیت‌های استانی را شناسایی کند. در بوشهر مدیریت دریا و شیلات و بنادر، در خراسان زعفران و در استان‌های دیگر فرش و پوشاک و صنایع دستی را شناسایی و بر اساس آن اقدام کند.

وی درعین حال ایجاد مدارس کارآفرینی و اشتغال برای جوانان و کارآفرینان و مهدکودک‌های خلاق و نوآور را از اولویت‌های وزارت کار برشمرد و گفت: حمایت عملی از پارک‌ها و مراکز رشد و کانون‌های کارآفرینی باید صورت گیرد و ما در این راستا اعلام آمادگی می‌کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اقدامات صورت گرفته در حوزه رفاه و کار در دولت روحانی اشاره و تصریح کرد: در دولت دوازهم مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد افزایش یافت و پشت نوبتی‌ها در سال ۹۷ به چرخه دریافت مستمری بگیران اضافه شدند.

وی گفت: صندوق بازنشستگی اگر می‌خواهد وارد فعالیت‌های اقتصادی شود، ابتدا باید خدمات به بازنشستگان را ارتقاء بدهد تا شاهد بهبود وضع معیشت و کیفیت خدمات به بازنشستگان باشیم.

محسنی بندپی در پایان ابراز امیدواری کرد: شرایط اشتغال و تولید و رشد بنگاه‌های کارآفرینی در کشور را روز به‌روز شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، دوازدهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون اشتغال وزارت کار، جمعی از مدیران و مسئولان این وزارتخانه در سالن ۱۷ شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و از ۱۲ کارآفرین برتر ملی با اهدای سردیس حاج خلیفه رهبر به عنوان نماد کارآفرینی تقدیر به عمل آمد.

captcha