لزوم جمع‌بندی نظرات مدیران برای عملیاتی شدن «سند طرح جامع پدافند غیر‌عامل استان مرکزی»
کد خبر: 3740247
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

لزوم جمع‌بندی نظرات مدیران برای عملیاتی شدن «سند طرح جامع پدافند غیر‌عامل استان مرکزی»

گروه سیاسی - معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی گفت: باید پژوهش‌ها را انجام و سندی را تدوین کنیم که قابلیت پیاده شدن داشته باشد. اخذ نظر مدیران برای عملیاتی شدن سند طرح جامع پدافند غیر‌عامل استان بسیار مهم است.

لزوم جمع‌بندی نظرات مدیران برای عملیاتی شدن «سند طرح جامع پدافند غیر‌عامل استان مرکزی»

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی، صبح امروز29 مرداد‌ماه با حضور در جلسه شورای پدافند غیر‌عامل استان مرکزی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اعتقاد داریم پروژه‌های تئوری یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشوربوده است زیرا در دنیا رقابت اقتصادی وجود دارد و 12 رکن دارد و یکی از ارکان آن بحث پژوهش است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در حوزه پژوهش در جهان رتبه 17 و در منطقه حائز رتبه یک است. کشورهای دیگر دنیا در حوزه پژوهش در سطوح پایین‌تری قرار دارند اما، چون توانسته‌اند آن را به ثروت تبدیل کنند کشورهای موفقی بودند. بطور مثال در قدرت اقتصادی از نظر پژوهش کشور ژاپن دارای رتبه ششم و سنگاپور دارای رتبه سوم است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی گفت: باید پژوهش‌ها را انجام و سندی را تدوین کنیم که قابلیت پیاده شدن داشته باشد. اخذ نظر مدیران برای عملیاتی شدن سند طرح جامع پدافند غیر‌عامل استان بسیار مهم است.
حقیقی تاکید کرد: اخذ نظر فرمانداران نکته مهمی است زیرا علاوه بر عملیاتی شدن سند طرح جامع پدافند غیر‌عامل استان در مرحله دیگر برش شهرستانی آن را مدنظر داریم.
وی افزود: در ارتباط با بحث سند راهبری طرح جامع پدافند غیر‌عامل انجام خواهد شد و پژوهش با این قابلیت به طول می‌انجامد تا به نتیجه برسد. به تناسب تعریف این سند از موضوعات کوتاه‌مدت غافل نشویم. آسیب‌شناسی از ابعاد مختلف را داشته باشیم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی اظهار کرد: برای اطلاع از نحوه حمایت از سرمایه‌های ملی و دستیابی به مدیریت خوب، فرهنگ‌سازی و هم‌افزایی، اولین قدم آن آسیب‌شناسی عملیاتی است.
حقیقی گفت: آسیب‌شناسی عملیاتی باید در برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد تا بتوان روی فرهنگ‌سازی کار کنیم. روی مانورهای آماده‌سازی باید کار شود. فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل نکته مهمی است که مردم باید آن را بدانند.
وی ادامه داد: بحث پدافند غیر‌عامل یک عمل بین رشته‌ای است و موضوع بین‌دستگاهی به شمار می‌رود. با چهار نفر تنها نمی‌توان این موضوع را حل نمود بلکه با هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی استان می‌توان آن را حل کرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی افزود: به منظور پاسخ به این موضوعات باید کارگروه‌های 11 گانه گزارش عملیاتی‌تر ارائه کنند و در هر جلسه سه کارگروه این گزارش را بدهند تا در کوتاه مدت مساله‌ای پیش نیاید.
حقیقی بیان کرد: در ارتباط با کاهش تصادفات اقدامات خوبی انجام شده است و چهار ماه کار شده است و توسط مسکن، حوزه عمرانی و... یک قالب بسیار بزرگ از اقدامات را داشتیم و اولین جلسه آن در ساوه در ارتباط با چهار محور ساوه که حادثه‌خیز‌ترین بود، برگزار شد. اجرای عملیات در حوزه اتوبان ساوه - همدان در حال انجام است و دو واحد اقامتگاه موقت در آن ایجاد می‌شود. همچنین تعداد قابل توجهی دوربین مدار‌بسته نیز در حال نصب است. شانه خاکی جاده ساوه - سلفچگان در حال اجرا می‌باشد.
وی گفت: تعدادی از کارها انجام شده است و به بسترهایی نیاز دارد که ما باید کمک کنیم و به بسترهای ملی هم نیاز دارد که از مساعدت ما خارج است. به فرهنگ‌سازی نیاز داریم تا بتوان آسیب‌ها را کاهش دهیم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی افزود: چه اشکالی دارد در این جلسات راهکارهای عملی توسط مسئولین ذی‌ربط حوزه آب، برق و ...ارائه شود. اگر پیشنهادهایی ارائه و دسته‌بندی شود بسیار مناسب است.
حقیقی اظهار کرد: در بحث آمار باید بسیار مراقب بود، باید بر اساس شاخص صحبت کنیم. زیرا بعضی مواقع آماری که ارائه می‌شود، انسان را واقعا دچار مشکل می‌کند و به ذهن مردم آسیب وارد می‌سازد. هر آماری که راجع به آن صحبت می‌شود حتما باید به منبع آمار توجه شود. انضباط آماری باید داشته باشیم و در مردم امیدواری ایجاد کنیم.
انتهای پیام

captcha