تربیت داوران جوان دف‌نواز، یکی از اهداف اصلی دف نوای رحمت است
کد خبر: 3740275
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹

تربیت داوران جوان دف‌نواز، یکی از اهداف اصلی دف نوای رحمت است

گروه فرهنگی- دبیر علمی جشنواره دف نوازی نوای رحمت با اشاره به اینکه ما دار استان کردستان جوانان توانمندی به ویژه در بخش دف نوازی داریم، گفت: در این راستا تربیت داوران جوان در زمینه دف نوازی یکی از اهداف اصلی دف نوای رحمت است.

تربیت داوران جوان دف‌نواز، یکی از اهداف اصلی دف نوای رحمت است

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی احمدی، دبیر علمی جشنواره «دف نوای رحمت» امروز، 29 مردادماه در جمع رسانه‌های گروهی استان در مورد بخش بین‌المللی این جشنواره اظهار کرد: درصدد بودیم که گروه‌هایی از کشورهای ترکیه، مراکش، آفریقا و ... در این جشنواره شرکت داشته باشند اما متأسفانه به دلیل مسایل اقتصادی و افزایش بهای بلیط هواپیما این مسئله میسر نشد.
احمدی با اشاره به سفارش تولید فیلم کوتاهی با عنوان سازهای کوبه ای آیینی ژاپن از سوی حوزه هنری استان افزود: کی کیو هایاشی یکی از بانوان هنرمند ژاپنی که مطالعاتی بر روی موسیقی ایرانی نیز داشته است، این فیلم را کارگردانی کرده است که در روز جشنواره به صورت ویدئو کنفرانس اثر خود را تشریح می‌کند.
وی مدت زمان اکران این فیلم کوتاه را ۱۱ دقیقه دانست و بیان کرد: این فیلم صبح روز پنج شنبه هفته جاری در سالن شماره دو پردیس سینما بهمن سنندج به نمایش در می آید.
دبیر علمی هشتمین جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» عنوان کرد: ورک شاپی هم در ارتباط با آشنایی با مقام‌های موسیقی خانقاهی دف در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مربی و استاد ورک شاپ هم خلیفه منصور مرادی است، یادآور شد: این ورک شاپ هم روز پنج شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha