توصیه «احمد ابوالقاسمی» به قاریان طرح «اسوه»
کد خبر: 3740325
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
در چهارمین روز طرح «اسوه» چه گذشت؛

توصیه «احمد ابوالقاسمی» به قاریان طرح «اسوه»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ احمد ابوالقاسمی به قاریان عضو طرح اُسوه توصیه کرد تا تمامی تلاوت‌های خود را ضبط و آرشیو کنند و از این آرشیو به عنوان سرمایه این افراد یاد کرد.

به گزارش ایکنا؛ احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی روز گذشته، 29 مرداد با حضور در محل برگزاری نهمین دوره طرح اُسوه به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت.
در حاشیه این کرسی تلاوت که به صورت مستقیم از رادیوقرآن پخش شد، ابوالقاسمی به قاریان عضو طرح اُسوه توصیه کرد: شما قاریان عزیز باید تمامی تلاوت‌های خود را ضبط و آرشیو کنید. این آرشیو سرمایه قرآنی شماست. بنده با وجود اینکه بیش از هزار تلاوت در آرشیو شخصی‌ام دارم، کماکان این کار را ادامه می‌دهم و البته حسرت تلاوت‌هایی در دلم وجود دارد که امکان ضبط آن را نداشتم و اکنون به آن دسترسی ندارم.
در ادامه ابوالقاسمی، قاریان طرح اُسوه را به استماع برنامه رادیویی «تلاوت من» دعوت کرد. این برنامه با هدف شناسایی و معرفی استعداد‌های برتر تلاوت قرآن که فرصت دریافت عنوان در مسابقات را نداشته‌اند، تولید می‌شود.
در این برنامه، قاریانی که زیبا قرائت می‌کنند، اما به دلیل نداشتن عنوان در مسابقات و یا هر دلیل دیگر در جامعه و رسانه‌ها مطرح نیستند، معرفی و تلاوت آنها پخش می‌شود. برنامه تلاوت من، کاری از گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن به کارشناسی و سردبیری احمد ابوالقاسمی و تهیه‌کنندگی مسعودرضا خالقی دوشنبه‌شب‌ها، ساعت ۲۰:۴۵ تا ۲۲ از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌‍شود.

همچنین یکی از برنامه‌­های روز چهارم این دوره، برگزاری هیئت عزاداری به‌‌مناسبت شام شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) بود که قاریان عضو گروه «نجم» با برنامه‌ریزی و آماده‌سازی محل اسکان خویش برای پذیرایی از گروه­‌های «فجر» و «شمس»، متولی برگزاری این هیئت بودند. در این مراسم تعدادی از مربیان و قاریان به ذکر مصائب اهل بیت(ع)، روضه‌­خوانی و نوحه‌خوانی پرداختند.

برگزاری ویژه‌برنامه‌­های سوگواری در ایام شهادت و مراسم جشن و سرور در موالید اهل بیت(ع) به اقتضاء زمان برگزاری دوره‌­های طرح اُسوه در دستور کار دبیرخانه طرح قرار دارد.

در روز چهارم نهمین دوره طرح آموزشی ـ تربیتی قاریان نوجوان و جوان قرآن کریم(اُسوه)، برنامه­‌های دیگری نیز به اجرا درآمد که شامل برپایی کلاس درس تجوید و قرائات با حضور علی فربین و محمد بابایی، برگزاری کلاس درس صوت و لحن با حضور نصرت­‌الله(عارف) حسینی، شرکت در کرسی تلاوت اذانگاهی شورای عالی قرآن با حضور احمد ابوالقاسمی، برگزاری کلاس درس اصول جلسه­‌داری با حضور حجت‌الاسلام سیدعبدالرزاق پیردهقان، ورزش و تفریح، برگزاری کرسی‌های تلاوت اذانگاهی ظهر و مغرب، برگزاری نمازهای جماعت یومیه است.

یادآور می­‌شود، نهمین دوره طرح آموزشی - تربیتی قاریان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم(اُسوه) از ۲۶ مردادماه آغاز و تا ۷ شهریورماه ادامه دارد. اولین دوره طرح آموزشی - تربیتی اُسوه ویژه حافظان نوجوان و ممتاز کل قرآن کریم نیز از تاریخ ۷ شهریور آغاز و تا ۱۱ شهریور ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha