اقامه نماز عید قربان با حضور سفیر ایران در بوسنی
کد خبر: 3740605
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

اقامه نماز عید قربان با حضور سفیر ایران در بوسنی

گروه بین‌الملل - نماز عید قربان صبح امروز(30 مردادما) با حضور پرشور انبوه مسلمانان بوسنیایی و سفیر کشورمان در سارایوو در مساجد بوسنی وهرزگوین برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سفارت ایران در سارایوو؛ نماز عید قربان به امامت «حسین افندی کاوازوویچ»، رئیس العلمای جامعه اسلامی بوسنی و‌هرزگوین در مسجد تاریخی غازی خسروبیگ سارایوو، با حضور مقامات سیاسی و مذهبی بوسنیایی همچون «باقر عزت بگوویچ»، رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی وهرزگوین، صفت سفتیچ رئیس مجلس اقوام، سفرا و دیپلمات‌های کشورهای اسلامی، محمود حیدری، سفیر کشورمان در سارایوو و آحاد مسلمانان این شهر اقامه شد.

حسین افندی کاوازوویچ، رئیس جامعه اسلامی و رئیس العلمای بوسنی و هرزگوین در خطبه نماز عید قربان در مسجد غازی خسروبیگ سارایوو با اشاره به آیه 161 سوره انعام گفت: حضرت ابراهیم (ص) تعلقات و آنچه که به آن علاقه داشت را در راه آن قربانی کرد و از این جهت خدا مقامی اعطا کرد که با گذشت هزاران سال، هر ساله میلیون‌ها مسلمان در مراسم حج، به یاد اطاعت او از فرمان خداوند، قربانی نثار می‌کنند.

رئیس العلمای جامعه اسلامی بوسنی و‌هرزگوین در پایان ضمن تبریک مجدد عید سعید قربان به مسلمانان سراسر جهان، به ویژه مسلمانان کرواسی، صربستان، کوزوو، مقدونیه، اسلوونی و مونته نگرو، ابراز امیدواری کرد که مشکلات مسلمانان در تمام کشورهای اسلامی هرچه زودتر برطرف شود.

بنابر این گزارش، محمود حیدری سفیر کشورمان در سارایوو در دیدار با رئیس العلمای مسلمانان بوسنی وهرزگوین که در مقر جمعیت اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک عید قربان به وی گفت: از خداوند متعال برای جنابعالی، ملت بوسنی و هرزگوین و همه مسلمانان سراسر جهان توفیق روز افزون مسئلت می‌کنم و امیدوارم عید قربان امسال به عید وحدت امت اسلامی تبدیل شود.

حسین افندی کاوازوویچ نیز در این دیدار با تبریک عید قربان به سفیر کشورمان برای رهبر معظم، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

اقامه نماز عید قربان با حضور سفیر ایران در بوسنی

اقامه نماز عید قربان با حضور سفیر ایران در بوسنی

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha