فعالیت 231 كتابخانه عمومی در فارس/ رویكرد جدید وزارت ارشاد ترویج فرهنگ كتابخوانی است
کد خبر: 3740813
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

فعالیت 231 كتابخانه عمومی در فارس/ رویكرد جدید وزارت ارشاد ترویج فرهنگ كتابخوانی است

گروه فرهنگی ـ مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس از فعالیت 231 كتابخانه عمومی در سطح این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 57 كتابخانه در شهرستان شیراز مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت 231 كتابخانه عمومی در فارس/ رویكرد جدید وزارت ارشاد ترویج فرهنگ كتابخوانی است

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، سه کتابخانه عمومی کودکان شقایق، حجاب و ابوریحان شیراز، مقصد بازدید مسئولان فرهنگی فارس بود که با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس انجام شد.
به گفته منوچهری هدف از این بازدید، نزدیکی بیشتر هر دو دستگاه، بررسی نیازهای کتابخانه‌ها عمومی و همکاری در انجام برنامه‌های ترویجی کتابخوانی بود.
وی گفت: در حال حاضر 231 کتابخانه عمومی در استان فارس وجود دارد که از این میان 57 کتابخانه در شهرستان شیراز مشغول خدمات‌رسانی است.
مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس با تصریح اینکه حوزه کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد در هم تنیده شده است، گفت: برخی از مسائل باعث شده بود که در سالیان گذشته این دو حوزه کمی از هم فاصله بگیرند، اما خوشبختانه این تعامل با شدت بیشتری شکل گرفته است و می‌توانیم با همکاری اتفاق‌های خوبی را در این حوزه رقم بزنیم.
منوچهری با بیان اینکه در شیراز و دیگر شهرستان‌ها با اداره ارشاد فضای مشترک داریم، گفت: این فضاهای مشترک نقطه قوت و فرصتی برای هر دو سازمان است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از برنامه‌ریزی برای بازدید مشترک از کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها یاد کرد و افزود: این بازدیدها به هم‌افزایی بیشتر منجر می‌شود که در این صورت می‌توان با توان، دقت، سرعت و دانش بیشتر کارهای فرهنگی در استان را پیش برد.
وی در ادامه نیاز کتابخانه‌های عمومی به منابع و ضرورت حمایت هنرمندان از کتابخانه‌ها و تبلیغ هرچه بیشتر برای کتابخوانی در جامعه هنری را از جمله خواسته‌های کتابخانه های عمومی دانست و گفت: یکی از اولویت‌های مجموعه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، غنی کردن منابع کتابخانه‌ها بوده است که در این خصوص اقداماتی انجام شده همچین طرحی برای تزریق منابع برتر به کتابخانه‌های در سطح گسترده در دست اقدام است، اما با این وجود هنوز کتابخانه‌های عمومی به منابع بیشتری نیاز دارد که اداره کل ارشاد اسلامی در این زمینه می‌تواند یاریگر باشد.
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این بازدید ضمن بررسی منابع و امکانات کتابخانه‌های عمومی، گفت: رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فارس، گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. حضور مدیران دستگاه‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها، گفت‌و‌گو با مسئولان کتابخانه‌ها و آگاهی از نیازها و مشکلات این حوزه، باعث آشنایی هرچه بیشتر مدیران با خواسته‌های کتابخانه‌ای می‌شود و می‌تواند تلنگری باشد تا بتوانیم مشکلات کتابخانه‌ای و فرهنگی و هنری را رفع کنیم.
وی در ادامه با اشاره به بازدید از کتابخانه تخصصی کودک افزود: وجود چنین کتابخانه‌های تخصصی است که می تواند کودکان را از سنین پایین با مقوله کتاب و فرهنگ آشنا کند، چراکه این کتابخانه‌ها، کودکان را از 6 ماهگی تا سنین نوجوانی تحت پوشش کتاب های مناسب هر سن و بازی های خلاق قرار می دهد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تأسیس چنین مراکزی را نشان دقت و هدفمندی در توجه به فرهنگ و ترویج کتابخوانی دانست و گفت: پیروی از این سیاست فرهنگی در دستور کار فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس قرار دارد و هدف اصلی ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی، یاری رساندن به حوزه کتابخوانی و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در جهت نیل و گسترش این فرهنگ خواهد بود.
انتهای پيام

captcha