برپایی حکومت عدل الهی و ولایت‌مداری درس جاودانه غدیر است
کد خبر: 3740876
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

برپایی حکومت عدل الهی و ولایت‌مداری درس جاودانه غدیر است

گروه سیاسی- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: برپایی حکومت عدل الهی و ولایت‌مداری درس جاودانه غدیر است و به عبارتی زنده نگاه داشتن غدیر یعنی زنده نگه داشتن اسلام است.

 برپایی حکومت عدل الهی و ولایت‌مداری درس جاودانه غدیر است

به گزارش ایگنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تبریز، گفت: غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک تفکر و نشانه‌ای از تداوم خط نبوّت است که زنده نگه داشتن آن زنده نگه داشتن اسلام است.

وی افزود: برپایی حکومت عدل الهی و ولایت‌مداری درس جاودانه غدیر است و به عبارتی زنده نگاه داشتن غدیر یعنی زنده نگه داشتن اسلام است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به فرمایش پیامبراکرم(ص) مبنی بر اینکه غدیر برترین عید امت من است، توضیح داد: غدیر مساله جانشینی نیست بلکه توجه به امامت است و نباید خدایی ناکرده طرح مساله غدیر منجر به جدایی مسلمانان شود.

خطیب جمعه تبریز، با بیان اینکه غدیر چشمه‌ای است که تا پایان هستی جوشان و خروشان خواهد بود گفت: این عید بزرگ روز اکمال دین و اتمام نعمت است که موجب خوشنودی خداوند است.

وی، ادامه داد: این عید بزرگ نه تاریخ و نه جغرافیا است بلکه ولایت است و پیشوند آن رسالت و پسوند آن ولایت و امامت است.

حجت‌الاسلام آل هاشم، این عید را، عید ولایت، عید سیاست و عید دخالت مردم در حکومت دانست و تصریح کرد: این عید مظلومان و مستضعفان الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشور ها است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، در ادامه با اشاره به افرادی که می‌گویند در کشور فساد سیستماتیک وجود دارد، اظهار کرد: اینگونه نیست که این موضوع را به راحتی مطرح کرد و متاسفانه افرادی هستند که ادعا می‌کنند فساد نه تنها در افراد بلکه به صورت سیستماتیک در نظام وجود دارد و این یک دروغ بزرگ و ناانصافی است.

وی با تاکید به اینکه فساد اقتصادی در برخی افراد مستلزم وجود شبکه‌ای از افراد در نظام اداری و اقتصادی است، تصریح کرد: ولی ظلم بزرگی است که به خاطر فساد چند کارگزار همه مسوولان را مورد نشانه قرار داد و به یک چشم دید.

 امام جمعه تبریز تصریح کرد: باید علل و عوامل بروز فساد اقتصادی روشن شود که الحمدالله در تعامل خوب میان سه قوا این مورد در حال شکل‌گیری است.

حجت‌الاسلام آل هاشم، با اشاره به هفته دولت و لزوم تعامل ائمه جمعه و دولت، اظهار کرد: این تعامل در همه دوره‌ها وجود دارد و باید در این برهه بیشترین تعامل انجام گیرد؛ چرا که دشمنان به دنبال تحمیل جنگ دیگری مانند جنگ اقتصادی و روانی هستند بنابراین تعامل سازنده ائمه جمعه با دولت ضروری است.

انتهای پیام

captcha