مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ ۱۷ حافظ کل قرآن به طرح اسوه پیوستند
کد خبر: 3741180
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ ۱۷ حافظ کل قرآن به طرح اسوه پیوستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «۱۷ حافظ کل قرآن به طرح اسوه پیوستند»، عنوان یکی از اخبار مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ ۱۷ حافظ کل قرآن به طرح اسوه پیوستند

به گزارش خبرنگار ایکنا، صفحات معارفی رسانه‎ها، امروز شنبه 3 شهریورماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‎اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‎دهیم.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تعداد چهار خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «۱۷ حافظ کل قرآن به طرح اسوه پیوستند» آورده است: دوره آموزشی تربیتی حافظان قرآن کریم برای اولین‌بار در کنار طرح «اسوه» آغاز شد و طی آن ۱۷ حافظ کل قرآن نخبه و نوجوان به جمع قرآن‌آموزان اسوه پیوستند.
اولین گروه از حافظان قرآن نوجوان و نخبه با عبور از مراحل انتخابی و گزینشی کار خود را در کنار قاریان نوجوان حاضر در طرح اسوه آغاز کردند.
این دوره چند سال است ویژه آموزش و تربیت قاریان نوجوان قرآن کریم برگزار می‌شود، اما امثال حافظ قرآن نوجوان و نخبه هم تحت پوشش طرح اسوه قرار گرفتند. این افراد قرار است تحت آموزش‌های تخصصی در زمینه حفظ و قرائت و امور تربیتی و اخلاقی قرار گیرند.
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل برگزاری کرسی‌های تلاوت نفحات ویژه دهه ولایت+نشانی محافل، نعمتی از خداوند که همه عالم با تمسک به آن هدایت می‌شوند و ترتیل صفحه ۴۳۸ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز هیچ خبری را منتشر نکرده است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز دو خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «دومین مرحله آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن برگزار می شود» آورده است: مرحله دوم سیزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم از امروز شنبه سوم شهریورماه تا چهارشنبه هفتم شهریورماه برگزار می‌شود.
این آزمون از امروز شنبه ۳ شهریور الی چهارشنبه ۷ شهریور از ساعت ۸ الی ۱۶ در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می شود. گفتنی است این آزمون از شنبه تا سه شنبه در بخش خواهران و چهارشنبه در بخش برادران برگزار می‌شود.
«حضور استاد مصری شیخ محمد فهمی عصفور در جمع قاریان طرح اسوه» عنوان خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز تعداد سه خبر با عناوین معرفی نمایندگان ایران برای اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه و کرواسی، مرحله دوم سیزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود و با عاملین اصلی هتک حرمت‌ها در فیضیه برخورد قانونی می‌شود، منتشر کرده است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز صرفا یک خبر با عنوان «رسانه های مغرب:خدمت رسانی سعودی به حجاج ما فاجعه بار بود» منتشر کرده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم همانند سابق پرکار بوده و تعداد 9 خبر را منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «ویژه‌برنامه مسجد جامع غدیر خم در بزرگداشت دهه ولایت و امامت» آورده است: همزمان با آغاز دهه ولایت و امامت، مسجد جامع غدیر خم ویژه‌برنامه‌های متنوعی را جهت بزرگداشت این ایام و عید بزرگ غدیر خم تدارک دیده است.
در همین راستا شنبه سوم شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشاء حجت‌الاسلام حسین مشکوری در ارتباط با جایگاه والای عید غدیر و لزوم احیای آن به سخنرانی می‌پردازد. همچنین یکشنبه و دوشنبه چهارم و پنجم شهریورماه حجت‌الاسلام محمود معرفت و سه شنبه ششم شهریور حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران به سخنرانی می‌پردازد.
چهارشنبه در شب عید غدیر نیز حجت‌الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران نیز بعد از نماز مغرب و عشاء به سخنرانی می‌پردازد. در روز عید غدیر نیز از ساعت 11 صبح برنامه‌های متنوعی همچون اجرای گروه تواشیح نور الساجدین، مسابقات فرهنگی و نماز عید غدیر توسط آیت‌الله مجد برگزار می‌شود. بعد از نماز ظهر و عصر نیز آیت‌الله قائم‌مقامی استاد حوزه و دانشگاه نیز به بیان نکاتی در ارتباط با ماجرای غدیر خواهد پرداخت.
از دیگر برنامه‌های ویژه این مسجد جهت گرامیداشت این دهه، برگزاری مسابقه «تجّلی ولایت در غدیر» است که فراخوان آن سایت و کانال تلگرامی این مسجد منتشر شده است. تولید انیمیشن «پرده آخر» درباره ماجرای غدیر خم، برنامه دیگر این مسجد بود که از سوی صدا و سیما این روزها در حال پخش از شبکه پویا است. بر اساس همین انیمیشن، هر روز سوالی طرح و در نهایت به 110 نفر جوایز نفیسی اهداء می‌شود.
این صفحه در خبری دیگر با عنوان «کرسی‌های ویژه عید غدیر در مساجد تهران برگزار می‌شود» آورده است: هفت کرسی تلاوت نفحات‌القرآن به‌مناسبت عید بزرگ ولایت در مساجد تهران برگزار می‌شود و قاریان و مداحان سرشناس کشور میهمان این محافل خواهند بود. کرسی تلاوت 279 نفحات القرآن شنبه 3 شهریور ماه با تلاوت دکتر قاسم رضیعی در مسجد امام رضا (ع) واقع در خیابان دماوند، خیابان 30 متری نیروی هوایی کوچه آقاجانی بعد از اذان مغرب و عشا برگزار خواهد شد.
کرسی 280 نفحات القرآن یکشنبه 4 شهریورماه با تلاوت حاج حبیب صداقت قاری ممتاز کشورمان در مسجد الغدیر واقع در تهرانسر، شهرک دریا برگزار خواهد شد. در ادامه این کرسی‌ها، کرسی 281 نفحات القرآن دوشنبه 5 شهریورماه از اذان مغرب و عشا با تلاوت علی دولت آبادی قاری ممتاز کشورمان در هیات فاطمه الزهرا (س) واقع در خیابان ایران، روبروی کوچه پورزرگری برگزار خواهد شد.
کرسی 282 نفحات القرآن، سه شنبه 6 شهریور‌ماه با تلاوت حجت‌الاسلام موسوی درچه‌ای قاری ممتاز کشورمان در مسجد روحانی واقع در میدان خراسان برگزار می‌شود. کرسی تلاوت 283 نفحات القرآن 7 شهریور چهارشنبه و در شب عید غدیر پس از نماز عشا با تلاوت شهاد زمانی قاری ممتاز کشورمان در مسجد قائم (عج) واقع در نارمک، چهارراه تلفنخانه، خیابان ثانی برگزار خواهد شد. کرسی تلاوت 284 نفحات‌القرآن پنجشنبه 8 شهریور پس از نماز عشا با تلاوت مهدی جوکار در مسجد النبی (ص) تهرانسر برگزار خواهد شد. کرسی تلاوت 285 نفحات القرآن شنبه 10 شهریور پس از نماز عشا با تلاوت سعید پرویزی و شعرخوانی استاد کلامی زنجانی در مسجد سیدالشهدا(ع) خانی‌آبادنو برگزار خواهد شد.
در این کرسی‌ها برگه های تدبر و تفسیر آیات میان مستمعین توزیع می‌گردد. همچنین به کودکان و نوجوانان حاضر در کرسی فقط به خاطر حضور در مسجد جوایزی اهدا می‌شود.
هفت خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل پرچم عاشورا در بیش از ۱۰۰ کشور جهان برافراشته می‌شود، دومین دوره مسابقات قرآن ویژه مهاجران افغانستانی در حرم سیدالکریم(ع)، عواید حاصل از موقوفات کجا هزینه می‌شود؟، پیامبران یادآور میثاق خداوند هستند، «ماه غدیر» اثری جدید از گروه سرودستان+ صوت، ۱۷ حافظ نوجوان به طرح آموزشی، تربیتی «اُسوه» پیوستند و اعزام ۳۰ نفر به کربلا و نجف از سوی ستاد اعزام اشخاص بی‌بضاعت به عتبات، است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز امروز تا ساعت 15 هیچ خبری منتشر نکرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز، سه خبر با عناوین توصیه قرآن به پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیر، زندگی نامه شهید قربانعلی پیشیاری و بی حجابی روابط زن و شوهر ها را سرد می کند، منتشر کرده است.
روزنامه کیهان
صفحه معارف روزنامه کیهان، امروز گزارشی با عنوان «صله رحم در سبک زندگی اسلامی» منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است: در منابع اسلامی بر صلۀ رحم بسیار تأکید شده است و از قطع رحم و قهر و دوری از خویشاوندان نهی شده و آثار و مضرات دنیوی و اخروی بسیاری برای آن بیان شده است. همه ما وقتی بزرگ‌ترها و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها از گذشته و صمیمیت و ازدیاد روابط فامیلی صحبت می‌کنند، حسرت آن ایام را می‌خوریم. پس چه موانعی، چه ذهنیتی و چه رفتاری، در سبک زندگی ممانعت می‌کند تا ما به آن دوران سرشار از صمیمیت و پررنگی صله ارحام باز گردیم و راه‌های مرتفع کردن آن چیست؟ در نوشتار حاضر راهکارهایی از آیات و روایات جهت گسترش عطوفت بین خویشاوندان به طور اخص و همچنین غیر خویشاوندان (مانند همسایه‌ها، هم‌کلاسی‌ها و...) به طور اعم ارائه می‌شود.
در سبک زندگی اسلامی، بر صله رحم همچون عیادت مریض، تشییع جنازه و... تأکید شده است. افراد جامعه می‌توانند در مناسبت‌های مختلف مانند ایام نوروز و یا در زمان‌های مختلف مانند جمعه‌ها و یا تعطیلات رسمی دیگر، دید و بازدید و دیدار از اقوام داشته باشند. برخی گمان می‌کنند که صله رحم، منحصر در دید و بازدید حضوری است. در حالی که این گونه نیست. صله رحم درجات گوناگونی دارد. می‌توان به نوع حضوری، مکاتبه‌ای و تلفنی‌اشاره کرد. برخی مواقع با تلفن کردن به خویشاوندی که در شهر دیگری زندگی می‌کند و حال و احوال‌پرسی کردن با وی صله رحم تحقق می‌یابد. در زمان حاضر با گسترش مدرنیته و ورود اینترنت به جامعه و گوشی‌های همراه مجهز، به راحت‌تر از گذشته می‌توان صله رحم داشت. پس دیگر بهانه‌ای برای کسی باقی نمی‌ماند و برای قهر و خصومت و دوری از دیگران نمی‌توان توجیه مناسبی یافت.
چند عنوان دیگر این صفحه در روز جاری شامل « آزادی و آزادگی از نظر قرآن»، « گناهانی که پشیمانی را به دنبال دارد» و « حرص به دنیا و اصرار بر گناه، شقاوت‌آور است» است.
انتهای پیام

captcha