«طب سینوی»؛ تلفیقی از طب مدرن و سنتی
کد خبر: 3741184
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

«طب سینوی»؛ تلفیقی از طب مدرن و سنتی

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: جشنواره طب سینوی با رویکرد توجه به طب سینایی نگاهی است به ریشه تاریخی ما در حوزه طب که جهان را دگرگون کرد.

«طب سینوی»؛ تلفیقی از طب مدرن و سنتی

به گزارش ایکنا از همدان، ‌حبیب‌الله موسوی بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، شنبه، 3 شهریورماه ضمن گرامیداشت روز پزشک در اولین جشنواره ملی طب سینوی اظهار کرد: مایه افتخار است که حوزه پزشکی کشور پس از انقلاب اسلامی یکی از پیشتاز ترین و منحصر به فردترین حوزه‌های پیشرفتی کشور بوده است.
وی افزود: این پیشرفت به گونه ای است که در همدان در 2 یا 3 دهه پیش حضور پزشکان هندی، فیلیپینی در مراکز درمانی این استان به چشم می خورد اما هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی همدان مفتخر به تربیت دانشجویان هندی است.
موسوی بهار اضافه کرد: رشد شاخص‌های بهداشتی نیز در 4 دهه قبل نسبت به زمان کنونی قابل ذکر است به گونه‌ای که امید به زندگی در سال 57، 55 سال بود و امسال به 76 سال افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: این رشد چشم گیر در حوزه‌های مختلف حاصل توسعه علوم پزشکی و بهداشت در سطح کشور با همراهی نهاد های مختلف همچون محیط زیست، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، تربیت بدنی و ... است.

پیشتازی اساتید حوزه پزشکی؛ عامل پیشرفت این نظام در دنیا
وی عنوان کرد: متأسفانه در کشورهای اطراف ایران، همچنان با بیماری‌های سل و بیماری‌های عفونی روبرو هستند این در حالی است که این نوع بیماری‌ها در کشور ما از بین رفته و یا به سادگی قابل درمان است.
موسوی بهار ابراز کرد: مرگ و میر بیماری‌های موجود در ایران شبیه کشورهای مدرن است که از این میان می‌توان به دیابت، سکته مغزی و قلبی، بیماری‌های قلبی و ...، ایران جز 10 کشور اولی است که دیگر خبری از عفونت در آن نیست که این مهم به دلیل پیشتازی اساتید حوزه پزشکی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از آنجا که پیکر مقدس استاد الاساتید، حکیم هزاره ها «بوعلی سینا» در این شهر به خاک سپرده شده است به عنوان یک شهروند و پزشک همدانی باید پیشتاز در برگزاری جشنواره طب سینوی باشیم.
وی با بیان اینکه اوج تألیفات شیخ در همدان بوده است عنوان کرد:جشنواره طب سینوی با رویکرد توجه به طب سینایی نگاهی است به ریشه تاریخی ما در حوزه طب که جهان را دگرگون کرد.
موسوی بهار ادامه داد: امید است که در آینده توجه بیشتری به طب سینایی شده و این طب تلفیقی خواهد بود از طب مدرن و طب ایرانی و سنتی سالم که همدان نیز یکی از خاستگاه های مهم این نوع طبابت سالم در کشور است.
انتهای پیام

captcha