راه‌اندازی فروشگاه‌ محصولات قرآنی در 2 منطقه آزاد تجاری
کد خبر: 3741204
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
بنابر پیشنهاد شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد انجام می‌شود؛

راه‌اندازی فروشگاه‌ محصولات قرآنی در 2 منطقه آزاد تجاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فروشگاه‌های عرضه محصولات قرآنی بنا بر پیشنهاد شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد در دو منطقه به صورت پایلوت راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش ایکنا؛ پیرو ارائه اید‌‌ه‌ و پیشنهاد به معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد در راستای ارتقای فعالیت‌های قرآنی مناطق آزاد تجاری و ارائه چهار برنامه جدید توسط محمدرضا پورمعین، دبیر شورای راهبردی قرآن این مناطق، دو طرح پیشنهادی دارای اولویت قرار گرفت.
از جمله این طرح‌ها می‌توان به ایجاد فروشگاه‌های عرضه محصولات قرآنی در مناطق آزاد با عنوان «برندسازی محصولات و کالاهای ایرانی» اشاره کرد که در دستور کار قرار گرفت. براساس این طرح، کالاها و محصولات قرآنی چون نرم‌افزارها، کتب، قلم‌های قرآنی و فیلم‌های آموزشی ـ علمی و قرآنی در قالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مناطق آزاد عرضه می‌شوند.
در حال حاضر مطالعات و پیش‌نویس و آنالیز هزینه‌های این طرح انجام شده است که پس از موافقت، مراحل عملیاتی و اجرایی آن انجام می‌شود. همچنین این طرح به صورت پایلوت در دو منطقه آزاد اجرایی می‌شود که بنا بر پیشنهاد شورای راهبردی قرآن در مناطق آزاد کیش و قشم است. سپس می‌توانند این طرح به عنوان مدل کارآفرین و حمایت از کالای ایرانی در شهرهای بزرگ و اصلی مورد اجرا قرار گیرد.
همچنین از دیگر طرح‌های اولویت‌دار نیز می‌توان به برپایی جشنواره فرهنگی، ادبی، قرآنی اشاره کرد که در کنار و جوار این فروشگاه‌ها اجرا می‌شود.
انتهای پیام

captcha