پیش بینی ۳میلیارد تومان جایزه/استقبال بی نظیر مخاطبان از طرح ۱۴۵۲
کد خبر: 3741347
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

پیش بینی ۳میلیارد تومان جایزه/استقبال بی نظیر مخاطبان از طرح ۱۴۵۲

احمد لیایی دبیر اجرایی طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ با بیان اینکه استقبال مخاطبان از طرح ۱۴۵۲، بی نظیر بوده است، گفت: سه میلیارد تومان جایزه در این طرح پیش بینی شده است.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: احمد لیایی، دبیر اجرایی طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ در خصوص طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ  ما را برآن داشت تا محتوای طرح ۱۴۵۲ را حفظ جزسی قرار دهیم. خوشبختانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ بر همه دستگاه ها تکلیف کرد که حفظ جز سی را محور قرارداده و با توجه به این مساله همه دستگاه ها از جمله سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات، ستاد عالی کانون های مساجد، موسسات و تشکل ها، بر روی حفظ جز سی تمرکز کردند.

وی با اشاره به اینکه حفظ جز سی محور برنامه های قرآنی سیما نیز قرار گرفت ادامه داد: امسال این همگرایی بسیار بازدهی خوبی داشت و همه دستگاه ها خوب پای کار آمدند و تنها سالی بود که شاهد چنین همگرایی بودیم.

لیایی در خصوص کلیت طرح افزود: از سه فاز برای این طرح تعریف شد در تابستان پاییز و زمستان که در فاز تابستانی قرار شد از سوره ناس تا  زلزال؛ ر فصل پاییز بخش دوم حفظ از سوره مبارکه طارق تا سوره مبارکه بیّنه و در فصل زمستان نیز بخش سوم حفظ، از سوره مبارکه نبأ تا سوره مبارکه بروج، آموزش و حفظ جزء سی‌ام را خواهیم داشت.

دبیر اجرایی طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ اظهار داشت:در اواسط کار با اعلام آمادگی و درخواست آموزش و پرورش مواجه شدیم که دانش آموزان نیز وارد این طرح شوند لذا ما مجبور شدیم فاز اولیه این طرح را تا آبان ماه ادامه دهیم تا از اول مهر ماه با آغاز مدارس دانش آموزان بتوانند وارد این طرح شوند. 

وی با تاکید بر اینکه برنامه ۱۴۵۲ تا پایان سال بدون وقفه ادامه خواهد داشت تصریح کرد: برنامه ۱۴۵۲ در شبکه قرآن   بدون وقفه تا پایان سال ادامه خواهیم داد و هیچ وقفه ای نخواهد داشت. منتها شکل آن ممکن است متفاوت شود به عنوان مثال در برنامه ای که  در شبکه قرآن و معارف سیما پخش میشد تعدادی مهمان حضور پیدا میکردند و برنامه ای تحت عنوان بشارت نیز داشتیم که از دیروز شنبه سوم شهریور ماه بخش استانی اجرا خواهد شد و بجای اینکه مهمانان در استدیو اصلی بیایند در مرکز استانها حضور خواهند داشت و برنامه  تفاوت کوچکی کرده که فاصله ای برای مخاطب احساس نشود.

لیایی با اشاره به استقبال بینظیر مخاطبان امسال ادامه داد: استقبال بسیار خوبی را شاهد بودیم در سطح کشور کلاسهای بسیار زیادی تشکیل شده است. در حدود ۶۰۰ هزار نفر از سمت سازمان بسیج آماده شرکت در این طرح شدند از سوی اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفری و از سوی ستاد کانون های عالی مساجد بالغ بر این   ۲۰۰ هزار نفر شرکت کرده اند از سوی چندین دستگاه دیگر کلاسهای حفظ جز سی برگزار شده است که با   آمارهای ارائه شده تنها تعداد افراد حاضر در کلاسهای برگزار شده می باشد و کسانی که در مسابقه پیامکی شرکت کرده اند آمار بیشتری در دسترس است.

دبیر این طرح قرآنی  با اشاره به فضای تبلیغاتی گفت: همراه اول  امسال روزانه ۱۶ میلیون پیامک به مخاطبین طرح زده است و بدین صورت مشارکتی را در سالهایی داشته که تا کنون نداشته است. همچنین کانالی در پیام رسان سروش تعریف شده است که بسیار پر مخاطب است که در همه اینها تبلیغات این طرح رقم میخورد. همچنین  ما یک رمزینه تعریف کردیم که اسکن کردن با گوشی همراه وارد کانال برنامه شد. نرم افزار روبیکا بخشی از برنامه را به ۱۴۵۲ اختصاص داده است که بزودی تبلیغات این بخش نیز آغاز خواهد شد و همزمان با فرارسیدن عید غدیرعملیاتی خواهد شد.

وی در خصوص جوائز این طرح نیز گفت:درهر فصلی جوائزی پیش بینی شده است که بسیار مفصل است ولی در حدود سه میلیارد تومان جایزه در این طرح پیش بینی شده است جوائز ارزنده ای از جمله خودرو پیش بینی شده است که برای اولین بار است در این طرح چنین پیش بینی داده میشود.

 لیایی در خصوص جوائز روازنه گفت:جوائزمسابقات پیامکی که بصورت روزانه برگزار می شود در حال داده شدن می باشد و در بخش های دیگر باید تمام شود تا توان پرداخت باشد.به عنوان مثال در نرم افزار روبیکا دعوت از دیگران باعث افزایش امتیاز می شود و این امتیاز بیشتر سبب می شود تا از شانس بیشتری نیز بهره مند گردند به همین خاطر برای دادن بخش هایی از جوائز باید تا اتمام طرح که پایان سال است صبر کنیم.

دبیر طرح بشارت ۱۴۵۲ ادامه داد: در فصل تابستان  که تمرین کردیم در فصل پاییز استقبال با توجه به حضور دانش آموزان فرهنگیان و اولیای آنها بیشتر باشد اما به جهاتی برنامه تلویزیون مان کمی با تغییرات همراه خواهد بود و تا پایان سال برنامه ها ادامه می یابد.

وی گفت: در پایان این طرح آزمون جامعی از سوی وزارت ارشاد و سازمان اوقاف در اردیبهشت ۹۸ برگزار خواهد شد.

لیایی  گسترش همکاری با استنها را یکی از نقاط قوت طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ دانست و ادامه داد: ارتباطمان با استانها بسیار خوب بود و بنظرم طی یازده سال قبل اینچنین استقبالی از استانها صورت نگرفته بود بدین صورت که هر روز در یک استان در دو مقطع ارتباط زنده داشته ایم .

دبیر اجرایی طرح قرآنی ۱۴۵۲ به نقش رادیوها اشاره کرد و اظهار داشت:هشت رادیو در این طرح مشارکت داشتند که در زمان اذانگاهی برنامه را پخش می کردند و به غیر از آن مسابقه پیامکی را در فواصل  برنامه های خود ارائه میدادند.

وی ادامه داد:رادیو قرآن؛ رادیوجوان، رادیوفرهنگ،رادیو تهران، رادیوایران، رادیو ورزش، رادیو سلامت با ما همکاری کردند.

این مدیر قرآنی در خصوص تقلیدی بودن این برنامه از دیگر برنامه های صدا وسیما گفت:هر تقلیدی زشت و بد نیست نمیدانم چرا عده ای چنین نکته ای می گویند گرچه من اعتقادی ندارم که تقلیدی صورت گرفته است اما اگر صورت گرفته باشد هر تقلیدی بد نیست.

وی با تاکید بر اینکه ما نو آوری و خلاقیت هر ساله در این طرح وجود دارد افزود:هر سال یک تهیه کننده و شکل و شمایلی ایجاد می کند سال گذشته لوکیشنمان در خارج از مجموعه صدا و سیما بود و یک سوره بیشتر نبود هر سال تفاوت هایی در بخش تلویزیونی آن داشته است و امسال ال ای دی بزرگی پشت مجری داشته ایم و سالانه بستگی به شعار سال انتخاب سوره ها، نوع پردازش شبکه ها تغییراتی در برنامه داشته ایم.

لیایی در پایان در خصوص مشکلات بودجه ای گفت: علیرغم همگرایی بین دستگاه ها شاهدش بودیم در سالهای گذشته در ردیف بودجه برای این طرح اعتبار خاصی مدنظر قرار گرفته شد که این بودجه حذف شد.ای کاش این بودجه ها قبل از آغاز طرحی در اختیار قرار میگرفت و  تخصیص پیدا میکرد و از آنجایی که معمولا با یک فاصله پرداخت می شودو از آنجایی که رسانه خط مقدم ارتباط با مخاطب را دارد شرمنده مردم می شویم تا جایزه ها را بروز بدهیم امیدواریم در سالهای بعد قبل از شروع طرح بودجه آن را در اختیار داشته باشیم که با خیال راحت برنامه را بروی آنتن ببریم.

انتهای پیام
captcha