حضور هنرمندان استان مرکزی در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی
کد خبر: 3741457
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

حضور هنرمندان استان مرکزی در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی

گروه فرهنگی - سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی حوزه صنایع‌دستی با حضور هنرمندان استان‌های کشور و استان مرکزی آغاز به کار کرد.

حضور هنرمندان استان مرکزی در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی امروز یکشنبه 4 شهریوردر جمع خبرنگاران گفت: صنایع‌دستی، چکیده‌ای ناب از تمایلات فرهنگی، اجتماعی و هنری مناطق مختلف ایران است که به صورت سالانه به یک آوردگاه نمایشی مناسب نیاز دارد. برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور تمام استان‌های کشور در حقیقت برپایی نگارخانه‌ای هنری است که هنر بومی را به متقاضاین عرضه می‌کند.
سیدمحمد حسینی افزود: روز گذشته نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با حضور هنرمندان استان مرکزی در رشته‌های قلم‌زنی، صنایع چوبی، میناکاری، چرم‌دوزی، سراجی سنتی، حصیربافی و همچنین سفال‌گری در کنار صدها هنرمند دیگر کشور آغاز به کار کرد.
وی در ادامه گفت: حضور معاونین رئیس جمهور، رئیس سازمان انرژی اتمی و دبیر شورایعالی امنیت ملی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه خود حاکی از اراده و عزم دولت در توسعه این بخش درآمدزاست، چراکه هنر، اشتغال، خودکفایی، اندیشه، فرهنگ و حتی ارز‌آوری در یک‌وجه به نام صنایع دستی نهفته است که این خود حاکی از جایگاه والای این هنر است.
گفتنی است این نمایشگاه از سوم تا نهم شهریور‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha