افزایش شرکت‌های کارگزاری حج در آلمان
کد خبر: 3741816
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

افزایش شرکت‌های کارگزاری حج در آلمان

گروه بین‌الملل – بنا بر آمار منتشره از سوی دبیر کمیته شورای مرکزی مسلمانان آلمان در سال‌های اخیر، تعداد مؤسسات و شرکت‌های توریستی در این کشور که به صورت کارگزاری تورهایی برای سفر به حج ارائه می‌دهند، افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا؛ حج یکی از مهمترین فروع دین مسلمانان است. در سال جاری، شمار مسلمانانی که از آلمان برای مناسک حج به عربستان سفر کرده‌اند، افزایش یافته است. براساس آمارها، امسال ۱۰ هزار نفر از آلمان برای اعمال حج به عربستان سفر کرده‌اند.

رایزنی فرهنگی  ایران در آلمان به نقل از رادیو کلیسای کلن اعلام کرد: شمار مسلمانانی که از آلمان در مراسم حج شرکت می‌کنند، هرساله افزایش می‌یابد. عبدالصمد الیزیدی، دبیر کمیته مرکزی شورای مرکزی مسلمانان آلمان در این باره به سرویس مطبوعاتی کلیسای انجیلی آلمان گفت:«در سال جاری، بیش از ۱۰ هزار نفر از آلمان برای مراسم حج به مکه و عربستان سعودی سفر کرده‌اند.»

او این ارقام را براساس آمار سفارت عربستان سعودی در برلین اعلام کرده است. همچنین براساس این آمار، در سال‌های اخیر، تعداد مؤسسات و شرکت‌های توریستی در آلمان که تورهایی برای سفر به حج ارائه می‌دهند، افزایش یافته است. الیزیدی یکی از دلایل افزایش شمار زائران آلمانی به مکه را افزایش شمار مسلمانان آلمانی می‌داند. در حالیکه در سال ۱۹۷۰ میلادی، بسیاری از مسلمانان در آلمان، خود را به عنوان کارگران مهمان می‌دانستند، اکنون آلمان، وطن آنها شده است. بدین ترتیب، حج به عنوان یک سفر مذهبی، برای آنان از آلمان آغاز می‌شود.

به گفته الیزیدی، زائران، مدت‌ها برای سفر حج پول ذخیره می‌کنند. او در این باره گفت:« این سفر برای مسلمانان آلمانی، حداقل ۴ هزار یورو هزینه دارد.» اعمال حج که شامل مراسم عرفات نیز می‌شود، فقط برای آن دسته از مسلمانانی که شرایط مالی و جسمی مناسبی دارند، الزامی است. کسانی که پول کافی ندارند، یا سفر برایشان مشکل است و تحمل اجرای مراسم را ندارند، از سفر حج معاف هستند.

به اعتقاد الیزیدی، افزایش حجاج آلمانی به معنای افزایش علاقه مسلمانان به اعمال حج نیست. اهمیت این سفر برای مسلمانان همانند قبل است؛ مسلمانان همواره اعمال و وظایف خود را انجام می‌دهند. با این حال، رشد طبقه متوسط مسلمانان در آلمان، کمک کرده است تا مسلمانان بیشتری بتوانند برای حج به عربستان سفر کنند.

براساس آمارهای منتشرشده، حدود دو میلیون مسلمان، امسال برای مناسک حج به مکه و عربستان سفر کرده‌اند. همچنین جشن عید قربان از سه‌شنبه گذشته(30 مرداد) در مکه آغاز شد و شنبه(سوم شهریور) به پایان رسید، این جشن به عنوان مهم‌ترین جشن مسلمانان شناخته می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha