شرکت ۸۵۸ هزار نفر در مسابقات کتابخوانی رضوی
کد خبر: 3741838
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷

شرکت ۸۵۸ هزار نفر در مسابقات کتابخوانی رضوی

گروه فرهنگی - رئیس ستاد اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: ۸۵۸ هزار نفر در این مسابقات شرکت داشتند که از هر استان ۱۵ نفر شایسته تقدیر شدند.

858 هزار نفر در مسابقات کتابخوانی رضوی(ع) شرکت کردند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، اسماعیل جانعلی‌پور رئیس ستاد اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی صبح امروز 5 شهریورماه در آئین پایانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اراک گفت: 858 هزار نفر در این دوره از مسابقات شرکت داشتند که از هر استان کشور، 15 نفر شایسته تقدیر شناخته شد.
وی اظهار داشت: آستان قدس رضوی(ع) نقاشی همه کودکان جشنواره کتابخوانی رضوی را به عنوان اسناد رخداد بزرگ‌ فرهنگی نگهداری می کنند.
جانعلی‌پور افزود: در این مسابقات 600 هزار بزرگسال، 150 هزار کودک، 70 هزار نوجوان و 15 هزار به شکل خانوادگی شرکت کردند.
دبیر جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: کودکان شرکت کننده در این جشنواره 10 هزار فیلم و تصویر در بخش نقاشی و پویش را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
وی، عشق به اهل‌بیت(ع)، علاقه به آموختن و فراگیری و توجه به فرهنگ مطالعه را از دلایل استقبال شرکت‌کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد.
وی اظهارداشت: جشنواره کتابخوانی رضوی فرآیند یک ساله دارد که از مهرماه پارسال کلید خورد و تا شهریور امسال ادامه یافت. 700 عنوان کتاب برای انتخاب منابع این جشنواره معرفی و 500 سوال در بخش مکتوب طراحی شد.
جانعلی‌پور افزود: 100 هزار کتاب هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برای استفاده شرکت‌کنندگان در سه هزار و 400 کتابخانه استان‌ها توزیع شد. جشنواره کتابخوانی رضوی تاکنون در سه دوره برگزار شده است که در دوره اول 238هزار نفر، در دوره دوم 640 هزار نفر و در دوره سوم 858 هزار نفر شرکت کردند.
یادآور می‌شود؛ در این آیین از 24 نفر از شرکت‌کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی استان مرکزی تقدیر بعمل آمد. جشنواره کتابخوانی رضوی(ع) از مجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که هشتمین دوره آن زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.
انتهای پیام

captcha