توصیه‌های استاد اخلاق به قرآن‌آموزان «اسوه»
کد خبر: 3742341
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

توصیه‌های استاد اخلاق به قرآن‌آموزان «اسوه»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ روز گذشته حاضران در طرح تربیتی – آموزشی اسوه با آیت‌الله فاطمی‌نیا دیدار و پای صحبت‌ها و توصیه‌های این استاد اخلاق نشستند.

توصیه‌های استاد اخلاق به قرآن آموزان طرح اسوه

به گزارش ایکنا؛ قاریان عضو طرح اُسوه عصر روز سه‌شنبه، ۶ شهریورماه، با حضور در مسجد جامع ازگل با آیت‌الله فاطمی‌نیا دیدار کردند.
در این دیدار آیت‌الله فاطمی‌نیا ضمن خیرمقدم و تبریک اعیاد، طی سخنانی خطاب به قاریان حاضر در این طرح، گفت: بنده خود اهل قرائت و تجوید هستم و توفیق شاگردی سلطان‌القراء تبریزی را دارم. سلطان‌القراء، مجتهد بود و هفت روایت را از حفظ تلاوت می‌کرد.
وی افزود: درباره قاریان مصری هم باید بگویم از نوجوانی علاقه به استماع تلاوت ایشان داشتم و برخی از اساتید برجسته مصری را نیز از نزدیک دیده‌ام. مرحوم استاد «نقشبندی» از دوستان صمیمی بنده بود. بهترین قاری که تاکنون صدایش را شنیده‌ام مرحوم استاد «رفعت» است آن‌هم به‌دلیل جنس صدای ملکوتی ایشان است.
این استاد اخلاق با تأکید بر اینکه صداهای دیگری مثل «شعیشع»، «علی فرج» و «حصان» هم فوق‌العاده‌ هستند، تصریح کرد: در حال حاضر رفعت‌خوانی در مصر مُد شده و باعث افتخار قاریان نسل جدید مصری است. زمانی از مرحوم استاد نقشبندی پرسیدم شما که خود قاری هستید، تلاوت‌های چه کسی را استماع می‌کنید ایشان تلاوت‌های مرحوم استاد «منشاوی» و مرحوم استاد رفعت را نام برد و دلیل این انتخاب هم این بود که اعتقاد داشت، این دو قاری از قلب تلاوت می‌کنند.
وی در ادامه اظهار کرد: از حیث صوت و لحن مرحوم استاد «مصطفی اسماعیل» از اعجوبه‌های روزگار است. بنده هر زمان که خسته و بی‌حوصله می‌شوم تلاوت سوره مبارکه هود شیخ مصطفی اسماعیل را گوش می‌دهم تا آرام شوم. البته استاد مصطفی چند تلاوت سوره هود دارد که منظور بنده آن تلاوتی است که حدود یک سوم سوره را در مقام بیات تلاوت کرده است.
فاطمی‌نیا در پایان به بیان برخی توصیه‌ها به قاریان عضو طرح آموزشی- تربیتی اُسوه پرداخت و گفت: در فراگیری صرف و نحو عربی و علم وقف و ابتدا اهتمام کنید. از قاریان و حافظان قرآن نیز درخواست دارم که همراه با انس با قرآن به عترت هم توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha