شرکت ۵۲۰۰۰ مازندرانی در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 3742442
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

شرکت ۵۲۰۰۰ مازندرانی در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

گروه معارف - مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: ۵۲ هزار مازندرانی در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

 شرکت 52000 مازندرانی در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌‌های عمومی مازندران، آرزو ولی‌پور، مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران ظهر دیروز ششم شهریورماه در مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی که در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و تبریک سالروز ولادت امام هادی (ع) اظهار کرد: امیدواریم موفقیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی استمرار داشته باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه از جشنواره هفتم کتابخوانی رضوی از سری جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا (ع) در سال 96 تاکنون اتفاقات خوبی در حوزه کتابخوانی در استان افتاده است، گفت: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از خردادماه امسال در استان به عنوان بزرگترین جشنواره کتابخوانی مکتوب و دیجیتال برای گروه‌های مختلف سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در هفت عنوان برگزار شد. 
وی با اعلام اینکه بسیاری از اهداف مان در برگزاری این جشنواره محقق شده است، ادامه داد: بدون شک باورها و اعتقادات مردم در این موفقیت نقش بی‌بدیلی داشته است. 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با تأکید بر نقش کتابدار و کتابخانه به‌ عنوان دو عامل تأثیرگذار در جلب مشارکت مردمی، عنوان کرد: روند برگزاری جشنواره نشان داد که می‌توان با برنامه‌ریزی درست، عمق رفتارهای اجتماعی و خانوادگی افراد را تحت تأثیر قرار داد. 
وی ادامه داد: حضور پرشور شرکت‌کنندگان در آئین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی نمادی از موج زیبای کتابخوانی در استان است که اهالی مطالعه را به وجد می‌آورد. 
این مسئول با اشاره به اینکه در سال 95 بیش از 22 هزار نفر، در سال گذشته 50 هزار نفر و در سال جاری 52 هزار نفر در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان مازندران شرکت کردند که این میزان از مشارکت نشانه پویایی کتابخوانی در استان است، افزود: 11 درصد از شرکت کنندگان در بخش آنلاین کشور مربوط به مازندران بوده و امیدواریم با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر شاهد فراگیری بیشتر این موج گسترده کتابخوانی در جامعه باشیم. 
ولی‌پور با اشاره به نتایج هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان مازندران، متذکر شد: در بخش آنلاین 6 نفر به عنوان منتخب و 37 نفر شایسته تقدیر معرفی شدند و در بخش مکتوب 9 نفر به عنوان منتخب و 22 نفر شایسته تقدیر انتخاب شدند. 
وی افزود: جامعه‌ای آگاه و بالنده است که به شعور و درک بالایی برسد و این درک جزء از راه مطالعه حاصل نمی‌شود. در این مراسم پیام آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط حجت‌الاسلام «ابوالفضل زارعی» قرائت شد.
انتهای پیام

captcha