آغاز اردو‌های جهادی در دانشگاه پیام نور اردبیل
کد خبر: 3742468
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

آغاز اردو‌های جهادی در دانشگاه پیام نور اردبیل

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل از آغاز اردوهای جهادی در این دانشگاه خبر داد و گفت: با هدفگذاری‌های انجام یافته ۲۴۰ نفر از دانشجویان اردبیلی به مدت ۱۰ روز در قالب اردو‌های جهادی به مناطق محروم استان اعزام شدند.

آغاز اردو‌های جهادی در دانشگاه پیام نور اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، علیرضا بنایی، رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل، روزگذشته ششم شهریورماه در مراسم بدرقه کاروان اردو‌های جهادی در اردبیل تصریح کرد: ریشه‌کنی فقر و فلسفه وجودی محرومیت‌زدایی در جامعه در تمامی عرصه‌ها یک اصل اساسی و ضروری است و در این زمینه اعزام این کاروان‌ها برای ارتقا و تقویت دانشجویان در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی بسیار حائز اهمیت است.
وی بیان کرد: خودسازی و خدمت به مردم دو مولفه محوری برای حرکت در مسیر صحیح در مناطق محروم استان است و در این زمینه برگزاری اردو‌های جهادی برای ما یک اصل اساسی و مهم است که تلاش بر این است که در جامعه نهادینه شود و بتوانیم خدمات‌رسانی به مناطق محروم را فراگیر کرده و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.
رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل با اشاره به نقش مهم جهاد سازندگی در امر محرومیت‌زدایی نیز بیان کرد: توسعه حرکت‌های جهادی برای رشد کمیت و کیفیت فعالیت‌ها امری لازم و ضروری است و باید با برنامه‌ریزی صحیح و اساسی راه درست را در جامعه ترسیم کرده و با نگاه واقع‌بینانه مسیر پیشرفت جامعه را فراهم کنیم.
بنائی بیان کرد: طرح مطالعات محرومیت‌زدایی در هر روستا آغاز شده تا به این طریق چهره محرومیت را از جامعه بزداییم و در این راستا تعامل و همکاری تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های مربوطه امری لازم و ضروری است که باید مورد توجه واقع شود و هم‌افزایی در این زمینه می‌تواند نقش محوری داشته باشد.
وی تصریح کرد: ارائه تسهیلات و حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا در مناطق محروم از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی است که خوشبختانه در استان اردبیل در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشته‌ایم و توانسته‌ایم آن طور که باید موفق عمل کرده و به تمامی اهداف خود در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم گام برداریم.
انتهای پیام

captcha