برگزاری کنفرانس «وحدت اسلامی و مقابله با افراط‌گرایی» در ترکیه
کد خبر: 3742542
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

برگزاری کنفرانس «وحدت اسلامی و مقابله با افراط‌گرایی» در ترکیه

گروه بین‌الملل - وابستگی فرهنگی ایران در ارزروم تركیه و دانشگاه آتاتورک ارزروم، کنفرانس «وحدت اسلامی و مقابله با افراط‌گرایی» را آبان‌ماه سال جاری با حضور استادان الهیات از دو كشور در تركیه برگزار می‌كنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ کوروش مقتدری، وابسته فرهنگی ایران در ارزروم تركیه با هدف توسعه روابط دینی و دانشگاهی ایران و ترکیه با «سینان اوگه»، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه آتاتورک ارزروم دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سینان اوگه، ارتباط میان علمای دینی و استادان الهیات دانشگاه‌های ایران و ترکیه را مهم ارزیابی کرد و در این باره گفت: امروز مهم‌ترین موضوع در جهان اسلام وحدت میان برادران مسلمان است و مسلمانان باید به دور از اختلافات در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وابسته فرهنگی كشورمان در ارزروم نیز از همکاری‌های دانشکده الهیات ارزروم در توسعه روابط با دانشکده‌های الهیات جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و به معرفی دانشگاه ادیان و مذاهب و ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه و همچنین فعالیت‌های ایران در زمینه تقریب مذاهب اسلامی پرداخت.

در ادامه این دیدار برگزاری کنفرانس مشترکی با موضوع «وحدت اسلامی و مقابله با افراط‌گرایی» در محل دانشکده الهیات ارزروم با حضور استادان الهیات از جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در آبان‌ماه امسال مطرح و مقرر شد مقدمات برگزاری آن از سوی وابستگی فرهنگی و دانشکده الهیات ارزروم فراهم شود.

انتهای پیام

captcha