سرمایه‌گذاری روی نوجوانان قرآنی را جدی بگیریم/ بیان دستاوردهای طرح اسوه
کد خبر: 3742620
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
میرزاجانی بیان کرد:

سرمایه‌گذاری روی نوجوانان قرآنی را جدی بگیریم/ بیان دستاوردهای طرح اسوه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر طرح اسوه در مراسم اختتامیه نهمین دوره این طرح، ضمن برشمردن توفیقات این طرح از هشتمین دوره تاکنون، گفت: درخواست من از مسئولان این است که سرمایه‌گذاری روی نوجوانان نخبه قرآنی را جدی بگیرند.

فوری/////سرمایه‌گذاری روی نوجوانان قرآنی را جدی بگیریم/ بیان دستاوردهای طرح اسوه

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه نهمین دوره طرح آموزشی - تربیتی قاریان و حافظان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم (اُسوه) و افتتاحیه اولین دوره ویژه حافظان کل قرآن کریم عصر امروز هفتم شهريورماه در حسینیه امام خمینی(ره) شورای عالی قرآن و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، امیرحسین رحمتی، قاری جوان عضو طرح اسوه از استان گلستان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و پس از آن محمدتقی میرزاجانی، مدیر طرح اسوه به ارائه گزارشی پرداخت.
میرزاجانی در ابتدای صحبت‌های خود ضمن خیرمقدم به حاضران با اشاره به اینکه هفتاد قاری و حافظ قرآن در این دوره همراه با والدین خود حضور دارند، از وارد شدن این طرح به پنجمین سال فعالیت خود خبر داد و گفت: در فاصله دوره هشتم که اسفندماه سال قبل در تهران و خوزستان برگزار شد تا این دوره توفیقاتی حاصل شده است.
وی افزود: اولین توفیقی که از دوره گذشته تا کنون به دست آمده، جذب جدید در بخش قاریان بوده است. در این زمینه 12 قاری 9 تا 12 ساله به جمع طرح اسوه اضافه شدند.
میرزاجانی تاسیس اسوه حافظان کل قرآن را دستاورد دیگر این طرح از دوره گذشته تاکنون عنوان کرد و ادامه داد: بعد از حدود پنج سال تصميم گرفتیم طرح اسوه را به حافظان کل قرآن کریم تعمیم دهیم. لذا این مراسم علاوه بر اینکه اختتامیه بخش قاریان هست، افتتاحیه بخش حافظان کل قرآن نیز هست و تا یازدهم شهریورماه در این بخش ادامه خواهد داشت.
مدیر طرح اسوه یکی دیگر از دستاوردها و توفیقات طرح اسوه از دوره هشتم تا این دوره را کسب رتبه‌های برتر در مسابقات ملی و اعزام یک حافظ کل قرآن به مسابقات بین‌المللی کشور امارات عنوان کرد و افزود: برگزاری چهارمین نشست هم‌اندیشی والدین طرح اسوه دیگر توفیق این طرح از دوره گذشته تا دوره کنونی بوده است. همچنین حضور هیئتی از مسئولان این طرح در منازل اعضای طرح از دیگر توفیقات بوده است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اذعان کرد: ششمین توفیقی که از دوره قبل تا کنون به دست آمده، تلاوت سه نفر از قاریان عضو طرح در محضر رهبر انقلاب در طلیعه ماه مبارک رمضان امسال بوده است.
میرزاجانی در ادامه صحبت‌های خود مهم‌ترین دستاورد و توفیق این طرح را رشد معنوی و آرام آرام اعضای طرح عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این موضوع به مرور در حال تحقق است.
وی افزود: در دوره نهم دو دیدار رخ داد که بسیار ارزشمند بود. ملاقات با آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی و دیدار با آیت‌الله فاطمی نیا حاوی نکات فنی و بسیار دقیق و ارزشمندی برای حاضران در این طرح بود.
مدیر طرح اسوه در پایان صحبت‌های خود ضمن تشکر از کارگروه قرآن بنیاد خاتم الاوصیا و تمامی افرادی که در برگزاری این دوره همکاری داشته‌اند، گفت: درخواستی که دارم این است که سرمایه گذاری روی نخبگان قرآنی از زمان کودکی جدی گرفته شود. متاسفانه این اهتمام آنچنان دیده نمی‌شود. درست است سرمایه‌گذاری در این زمینه دیربازده است، اما یک حرکت ریشه‌ای و مبنایی است که اگر صبر داشته باشیم، می‌توانیم ثمرات آن را در سطح ملی و حتی بین‌المللی شاهد باشیم.
در ادامه این مراسم کلیپ تصویری نسبتا طولانی‌ای از هشت دوره برگزاری طرح اسوه پخش شد و پس از آن نیز حسین بیات، حافظ کل قرآن عضو طرح اسوه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید مجید پرداخت.
قرائت میثاق‌نامه طرح اسوه توسط دو نفر از اعضای طرح اسوه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و در ادامه آن نیز امیرحسین محبی، قاری قرآن عضو طرح اسوه از استان لرستان آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و محمدعلی خواجه پیری، از پیشکسوتان قرآنی کشورمان از دیگر برنامه‌های این مراسم است. 

انتهای پیام

captcha