نهج‌البلاغه راهنمای سبک زندگی است/در ترویج نهج‌البلاغه سستی می‌کنیم
کد خبر: 3742706
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

نهج‌البلاغه راهنمای سبک زندگی است/در ترویج نهج‌البلاغه سستی می‌کنیم

گروه معارف- امام‌جمعه اصفهان گفت: نهج‌البلاغه کتابی است که راجع به حکومت، عدالت، انصاف، عرفان، امامت، نبوت و آنچه یک جامعه انسانی به آن نیازمند می‌باشد، حرف برای گفتن دارد.

نهج‌البلاغه راهنمای سبک زندگی است/ ما در ترویج نهج‌البلاغه سستی می‌کنیم

به گزارش ایکنا از اصفهان آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در همایش غدیر و نهج‌البلاغه که شب گذشته چهارشنبه 7 شهریورماه ر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: نهج‌‍البلاغه کتاب همه جانبه و سخن خاص علی(ع) است که برای تمام جنبه‌های زندگی انسان امروز، نکات آموزنده‌ای دارد.
وی افزود: متأسفانه ما در ترویج نهج‌البلاغه سستی می‌کنیم، برگزاری کلاس‌های نهج‌البلاغه در ترویج این کتاب کافی نیست، چرا که در دل ها جای نمی‌گیرد، باید این کتاب را حفظ کنیم تا در دل‌ها بنشید و سرلوحه رفتار و کردار قرار بگیرد.
امام‌جمعه اصفهان بیان کرد: جای شکر دارد که در عین حال که می‌گویم نهج‌البلاغه مظلوم است، اما صدها تفسیر هم از علمای اهل تسنن و هم از علمای شیعه بر آن نوشته شده، برای مثال کتاب ابن ابی‌الحدید در بیست جلد، تفسیری است که علمای اهل تسنن بر نهج‌البلاغه نوشتند و در ابتدای آن راجع به امیرالمومنین نوشته شده (او افضل از همه اقدم از همه است).
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: تفسیرهای مختلفی بر نهج‌البلاغه وارد شده که بعضی روی لغت یا ادبیات آن تکیه کرده‌اند، اخیر نیز کتاب‌هایی در تفسیر این سخن نوشته شده، اما نهج‌البلاغه کتابی گسترده است و نمی توان به سادگی تفسیرش کرد.
وی ادامه داد: نهج‌البلاغه کتابی است که راجع به حکومت، عدالت، انصاف، عرفان، امامت، نبوت و آنچه یک جامعه انسانی به آن نیازمند می‌باشد، حرف برای گفتن دارد. این کتاب روابط همه انسان‌ها از جمله مسئولین با مردم مردم، مردم با مسئولین، افرادخانواده، زن با مرد ومرد با زن را به خوبی تبیین کرده است.
انتهای پیامبه

 

captcha