برگزاری دومین دوره نشست‌های تخصصی برنامه عمل و نمایه اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی
کد خبر: 3742971
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

برگزاری دومین دوره نشست‌های تخصصی برنامه عمل و نمایه اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی

گروه اجتماعی – مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی از آغاز دومین دوره نشست‌های تخصصی برنامه عمل و نمایه اجتماعی و فرهنگی استان با شرکا در سال جاری خبرداد.

برگزاری دومین دوره نشست‌های تخصصی برنامه عمل و نمایه اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی

غلامرضا فتح‌آبادی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی از آغاز دومین دوره نشست‌های تخصصی برنامه عمل و نمایه اجتماعی و فرهنگی استان با شرکا در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این دوره در راستای بررسی روند اجرای برنامه عمل و نمایه اجتماعی و فرهنگی و به منظور تحقق تفاهم‌نامه‌های مشترک با 66دستگاه اجرایی، نهاد، خبرگزاری، فرمانداری و ... در قالب 88 تفاهم‌نامه با حضور مدیران کل، معاونین و کارشناسان ذی‌ربط آغاز شده است.
وی ادامه داد: رویکردهای این نشست شامل مواردی از قبیل بررسی میزان تحقق مفاد تفاهم‌نامه‌های مشترک، بررسی و شناسایی چالش‌های تحقق مفاد تفاهیم‌نامه، جمع‌بندی اثر‌بخشی برنامه‌ها، ارزیابی اولیه تقویت رویکرد بین‌بخشی در فعالیت‌ها، بررسی توزیع متعادل برنامه‌ها در سطح استان تاکنون، بررسی میزان بهره‌گیری از ظرفیت نهاد‌های مردمی از آغاز برنامه تاکنون، بررسی تحقق شیوه برگزاری جلسات، بررسی تقویت کارکرد بخش اجتماعی و فرهنگی فرمانداری‌های تابعه، آسیب‌شناسی تحقق برنامه‌ها و اقدامات اجرایی توافق شده، بروز‌آوری تفاهم‌نامه‌ها و برنامه‌ها و در صورت لزوم اصلاح و تقویت آن‌ها و... است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: با عنایت به تعداد دستگاه‌های اجرایی و گستره همیاران و شرکای این طرح، نشست‌ها در قالب پنج گروه کاری از قبیل آموزش عمومی و عالی استان، فرهنگی، حوزه آسیب‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، بهداشت و سلامت برگزار می‌شود.
فتح‌آبادی بیان کرد: ارزیابی اولیه از عملکرد شرکای این برنامه حاکی از عزم جدی آن‌ها برای تحقق برنامه‌ها است که خوشبختانه طبق بازه زمانی تعیین کننده در جریان می‌باشد.
انتهای پیام

captcha