فعالیت ۳۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور
کد خبر: 3743080
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
ستاری خبر داد:

فعالیت ۳۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور

گروه اجتماعی - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: در حال حاضر ۳۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و هزاران استارت‌آپ در کشور به صورت مستقل فعالیت می‌کنند.

فعالیت 3700 شرکت دانش بنیان در کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، ظهر امروز در دیدار استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: در حال حاضر 3700 شرکت دانش بنیان و هزاران استارت آپ در کشور به صورت مستقل فعالیت می‌کنند.

وی، با بیان اینکه ده‌ها شرکت دانش بنیان چندهزار میلیارد تومانی در کشور فعالیت می‌کنند گفت: عمده فعالیت آنها در زمینه ict,رشد فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی است.
وی، افزود: سال گذشته حجم فروش شرکت‌های دانش بنیان 360 هزار میلیارد تومان بود و امسال فروش آنها قطعا بیشتر خواهد شد در حالی که از یک نطفه شروع کرده بودند. سیستم رشد این شرکت‌ها اغلب از زیرزمین بوده و هم اکنون می‌توانند روی پای خود بایستند.
ستاری با یادآوری این نکته که هیچ اقتصادی براساس نفت توسعه نکرده است چرا که این اقتصاد کارآفرینی را نابود می کند ادامه داد: در دنیا هیچ اقتصادی با اتکا به منابع زیر زمینی رشد نمی کند، این نیروی انسانی آموزش دیده و دانشمند است که ثروت را تولید می‌کند و لازمه آن محیط و اکوسیستم است.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، افزود: در توسعه شرکت‌های دانش بنیان صرف تخصیص پول مهم نیست، باید محیط نیز اصلاح شود، نوع تربیت و آموزش فرزندان مان مهم است
وی با اشاره به این که رشد اقتصادی از سرمایه گذاری بخش خصوصی از جیب خودشان محقق می‌شود نه سرمایه گذاری بر روی دلار و سکه گفت: جوانان فعال در شرکت‌های دانش بنیان با امید به آینده و اعتماد به نفس می‌خواهند در جامعه تغییر ایجاد کنند.

انتهای پیام

captcha