تأسیس «شبکه ملی جامعه و دانشگاه» در استان مرکزی
کد خبر: 3743253
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

تأسیس «شبکه ملی جامعه و دانشگاه» در استان مرکزی

گروه اجتماعی - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی از تأسیس «شبکه ملی جامعه و دانشگاه» در استان مرکزی خبر داد.

تاسیس «شبکه ملی جامعه و دانشگاه» در استان مرکزی

غلامرضا فتح‌آبادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، پیرامون «تاسیس شبکه ملی جامعه و دانشگاه» در استان اظهار کرد: ایده بنیادین تاسیس این شبکه ایجاد‌ساز و کار لازم برای تحقق مسئولیت اجتماعی دانشگاه است زیرا دانشگاه باید پیوند ساختاری خود را با جامعه و دولت تقویت نموده و ظرفیت‌‌های خود را در راستای حل مسائل استانی و ملی بکار گیرد.
وی ادامه داد: این شبکه به منظور گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه استفاده از ظرفیت‌های جامعه نخبگی و نظام دانشگاهی کشور، برای بهبود و ارتقای نظام تصمیم‌سازی در سطوح استانی و ملی، در راستای افزایش نقش مردم در حل مسائل عمومی کشور و بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان برای توسعه کشور تشکیل شده است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: در راستای تاسیس «شبکه ملی جامعه و دانشگاه» طی حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دکتر حمیدی، رئیس دانشگاه اراک به عنوان مدیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه استان مرکزی انخاب شده است.
فتح‌آبادی بیان کرد: دراین حکم ماموریت‌های واحدهای استانی شبکه مزبور از قبیل تشکیل کارگروه‌های علمی بر اساس اولویت مسائل استانی، تهیه گزارش‌های مسئله‌شناسانه و سیاست‌محور درباره‌ مسائل توسعه پایدار در استان (در موضوعات کارگاه‌ها)، تهیه گزارش در ارتباط با مسائل مهم استانی، شناسایی و شبکه‌سازی نخبگان و متخصان استانی بر اساس کارگروه‌های علمی، توصیه‌های سیاست‌محور کاربری درباره‌ مسائل مهم استانی به مراجع ذی‌صلاح استانی و ملی و تعامل با دستگاه‌های ذی‌نفع و ذی‌ربط طرف تفاهم در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام

captcha