آغاز لیگ «کتابخوانی» دانش‌آموزی در کرمانشاه
کد خبر: 3743365
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

آغاز لیگ «کتابخوانی» دانش‌آموزی در کرمانشاه

گروه فرهنگی- مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از آغاز لیگ کتابخوانی دانش‌آموزی در استان خبر داد.

آغاز لیگ «کتابخوانی» دانش‌آموزی در کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه به نقل از اداره کل ورزش و جوانان استان، صابر رحیمی در آیین افتتاحیه لیگ کتابخوانی دانش‌آموزی گفت: این برنامه ابتکاری جهت علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به مطالعه هدفمند است و امیدواریم این نوع برنامه‌ها به ارتقای سطح مطالعه و کتابخوانی منجر شود.
ماه‌ور، دبیر اجرایی این طرح نیز گفت: از ابتدای تابستان پس از مطرح شدن ایده اولیه این طرح با کمک اداره کل کتابخانه‌ها اقداماتی برای برگزاری یک برنامه مفید و حرفه‌ای مناسب دانش‌آموزان صورت گرفت.
وی افزود: با انتخاب منابع برتر و متعالی و چینش مناسب تیم‌های شرکت کننده و آموزش تحلیل و نقد کتاب به آن‌ها یک دوره آموزشی رقابتی در طول دو ماه برگزار شد.
دبیر اجرایی طرح لیگ کتابخوانی دانش‌آموزی تصریح کرد: تیم‌های شرکت کننده از آموزش و پرورش، انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سپاه نبی‌اکرم(ص) و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و کتابخانه‌های عمومی در قالب گروه‌های ۴ نفره انتخاب شدند و مسابقات تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه نوبت اول این مسابقات ویژه دانش‌آموزان دختر است، افزود: تیم‌ها به صورت حذفی مقابل هم قرار می‌گیرند و بر اساس معیارهای اعلام شده با موضوع تحلیل و نقد کتاب داوران تیم برتر را معرفی می‌کنند.
دبیر اجرایی این طرح در پایان گفت: کتاب‌های «من زنده‌ام»، «پنجشنبه فیروزه‌ای»، «بینوایان» و «دختران آفتاب» در هر مرحله باید توسط شرکت کنندگان تحلیل و نقد شوند.
یادآور می‌شود، در ادامه این برنامه قرعه کشی مسابقات بین ۲۴ تیم شرکت کننده صورت گرفت تا از ۱۵ شهریور دور اول مسابقات آغاز شود.
انتهای پیام

captcha