فعالیت ۱۸۳ کانون مساجد در خوی
کد خبر: 3743404
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

فعالیت ۱۸۳ کانون مساجد در خوی

گروه اجتماعی - مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی از فعالیت ۱۸۳ کانون فرهنگی و هنری در شهرستان خوی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۱۶ باب روستایی و ۶۶ باب شهری است.

فعالیت ۱۸۳ کانون مسجد در خوی

حجت الاسلام والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانونهای فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی بااشاره به اینکه شهرستان خوی دارای ۱۸۳ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد است، بیان کرد: از این تعداد کانون ۱۱۶ باب روستایی و۶۶ باب شهری است.

وی افزود: ۲۷ باب کانون دارای کتابخانه، ۴ باب کانون در دانشگاه، ۲ باب کانون در زندان و 1 باب کانون نیز در مصلای این شهرستان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بیگی خاطرنشان کرد: رشد کیفی و کمی کانونهای این شهرستان را از سال ۱۳۹۳ و با تلاش شبانه روزی همکاران در استان و شهرستان شروع کرده ایم به طوری که ۱۳۶ باب از کانونهای این شهرستان طی ۳ سال اخیر تاسیس شده و حقیقتا کانونهای مساجد به گفته اکثر مسئولین و امام جمعه شهرستان خوی، مایه فعالیت گسترده فرهنگی، اتحاد، خیر و برکات در مساجد این شهرستان شده است.

وی کانون فرهنگی و هنری شهید آوینی شهرستان خوی را از جمله کانونهای فعال عنوان کرد و ادامه داد: این کانون در مسجد امام خمینی(ره) خوی قرار داشته و بسیار فعال بوده و با همکاری پایگاه بسیج شبکه عظیمی از فعالیتهای مجازی، برنامه های گسترده دیجیتالی و سالن کتابخانه ای را به روی جوانان پرشور و مسجدی باز کرده و خانه دیجتال این کانون بارها مورد تقدیر مسئولین کشوری، استانی و شهرستاتی قرار گرفته است.

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانونهای فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی تصریح کرد: ۱۵۱ باب از کانونهای این شهرستان اهل تشیع و ۳۲ باب اهل تسنن می باشد که با رمز اتحاد و همدلی و با محوریت امام جمعه این شهرستان بسیارفعال هستند.

وی یادآود شد: کانونهای این شهرستان در خصوص برنامه های فضای مجازی، کتابخانه ای، قرآنی و هنری فعاليتهای بسیار خوب و گسترده ای دارند.

انتهای پیام

captcha