مقصر سرقت از بقعه امامزاده علی(ع) خادم و هیئت‌امنا هستند/ از میراث فرهنگی شکایت می‌کنیم
کد خبر: 3743406
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

مقصر سرقت از بقعه امامزاده علی(ع) خادم و هیئت‌امنا هستند/ از میراث فرهنگی شکایت می‌کنیم

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد گفت: به عقیده من، مقصر اصلی سرقت از بقعه امامزاده علی(ع) شهرستان چرام خود خادم و هیئت‌امنای امامزاده هستند.

مقصر سرقت از بقعه امامزاده علی(ع) خادم و هیئت‌امنا هستند/ از میراث فرهنگی شکایت می‌کنیم

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از کبنانیوز، حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز، 11 شهریورماه اظهار کرد: روز چهارم شهریورماه جاری ‌سارقانی اقدام به سرقت و دستبرد از بقعه امامزاده علی(ع) شهرستان چرام کردند که تاکنون شناسایی و دستگیر نشده‌اند.
وی با بیان اینکه بنا به گفته هیئت‌ امنای این امامزاده سرنخ‌هایی از شناسایی سارقان به‌دست‌آمده است، با تأکید بر اینکه خادم و هیئت‌امنای هر امامزاده‌ای بایستی شبانه‌روز مراقبت‌های لازم از بقاع امامزادگان را داشته باشند، افزود: خادم و هیئت‌امنای امامزاده علی(ع) مراقبت و پیگیری‌های لازم را برای این بقعه نکردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: 225 امامزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که امامزادگان شاخص در این استان دارای دوربین مداربسته هستند.
حجت‌الاسلام جنتی‌پور حدود 60 ‌امامزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد را درآمدزا خواند و یادآور شد: تمامی این امامزادگان به دوربین مداربسته مجهز هستند اما متأسفانه میراث فرهنگی استان به ما اجازه نصب دوربین مداربسته در بقعه این امامزاده را نداده است.
وی با اشاره به تاریخچه ساخت بناهای امامزاده علی(ع)، عنوان کرد: اداره کل میراث فرهنگی چون بناهای این امامزاده را تاریخی می‌داند اجازه زدن یک میخ یا کار با دریل جهت انجام سیم‌کشی داخل ساختمان این امامزاده را به ما نمی‌دهد چه برسد به اینکه دوربین مداربسته در آن نصب کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از شکایت کردن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از اداره کل میراث فرهنگی این استان در محاکم قضایی نیز خبر داد و ادامه داد: تنها اقدام میراث فرهنگی این است که به ما اجازه نمی‌دهد دوربین مداربسته در امامزاده علی(ع) نصب کنیم.
حجت‌الاسلام جنتی‌پور ابراز کرد: شاکی اصلی پرونده اداره کل اوقاف و امور خیریه است ‌چون به امامزاده بی‌حرمتی شده است.
وی در پاسخ به این سؤال که اگر سارق امامزاده علی(ع) دستگیر نشد چه نهادی باید خسارت‌های وارده را جبران کند؟، افزود: اگر دزد امامزاده پیدا شد که باید خسارت‌ها را پرداخت کند و اگر هم پیدا نشد که‌ دزد نگرفته پادشاه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه مقصر اصلی در این پرونده خادم و هیئت‌امنای امامزاده علی(ع) هستند، ادامه داد: خادم امامزاده استخدام دولت بوده و بیمه آن‌هم برایشان پرداخت‌شده است. اگر همکاران ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان نیز در این زمینه مقصر باشند باید پاسخگو بوده و به‌طور حتم با آنان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وی تأکید کرد: اگر اداره کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد اجازه نصب دوربین مداربسته به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در این امامزاده را ندهد بدون شک از آنان به دستگاه قضایی شکایت می‌کنیم.
حجت‌الاسلام جنتی‌پور میزان احتمالی پول به سرقت رفته در ضریح امامزاده علی(ع) چرام را حدود شش تا هفت میلیون تومان ذکر کرد و گفت: ماهیانه و یا هر 45 روز یک‌بار نذورات مردم از ضریح این امامزاده جمع‌آوری می‌شود، ضمن اینکه درآمد این امامزاده از محل نذورات مردمی بستگی به فصل سال دارد.
انتهای پیام

captcha