افتتاح مسجد «امام سرخسی» در قرقیزستان
کد خبر: 3743432
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰

افتتاح مسجد «امام سرخسی» در قرقیزستان

گروه بین‌الملل ـ مسجد جامع «امام سرخسی» امروز با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در شهر بیشکک، پایتخت قرقیزستان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ رئیس جمهور ترکیه امروز(11 شهریورماه) در مراسم افتتاح مسجد جامع «امام سرخسی»  ابراز امیدواری کرد که این مسجد برای قرقیزستان و منطقه آسیای میانه منشا برکت شود.

رجب طیب اردوغان در مراسم افتتاح مسجد جامع «امام سرخسی» در بیشکک، پایتخت قرقیزستان طی اظهاراتی با تشکر از نهادهای مذهبی دو کشور از جمله بنیاد امور دینی ترکیه در ساخت این مسجد گفت: معماری مسجد با موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد خود هم برای قرقیزستان و هم برای منطقه آسیای میانه منشا برکت خواهد بود.

اردوغان افزود: این مسجد در محوطه‌ای به مساحت 7 هزار متر مربع احداث شده و ارتفاع گنبد آن به 37 متر می‌رسد. این مسجد گنجایش 20 هزار نفر را دارد که امیدوارم وسیله‌ای برای پیوند مجدد دینی، زبانی، تاریخی و فرهنگی بین آناتولی و آسیای میانه شود.
 
شمس الائمه محمد بن احمد سرخسی، از دانشمندان عالی رتبه سده چهارم هجری قمری است. او از بزرگ‌ترین فقهای حنفی است. طوسی نیز از او به عنوان فقیه بزرگ حنفی نام برده است. این دانشمند بزرگ در سال ۴۸۴-۴۸۳ هجری قمری و به روایتی در سال ۴۹۰ هجری قمری وفات یافته است.
 
انتهای پیام
captcha