تأکید كلیسای ارتدكس روسیه بر تداوم گفت‌وگوی دینی با ایران
کد خبر: 3743473
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

تأکید كلیسای ارتدكس روسیه بر تداوم گفت‌وگوی دینی با ایران

گروه بین‌الملل - معاون بین‌الملل كلیسای ارتدكس روسیه در دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این کشور بر ادامه گفت‌وگوهای دینی با ایران تأكید كرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جریان سفر به روسیه برای افتتاح هفته فرهنگی ایران، بعد از ظهر امروز (یكشنبه 11 شهریور) با ایلاریون، معاون بین‌الملل كلیسای ارتدكس روسیه دیدار و گفت‌وگو كرد.

ابراهیمی‌تركمان در این دیدار با اشاره به برگزاری گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدكس، انجام این گفت‌وگوها را بسیار مؤثر دانست و گفت: پس از آغاز گفت‌وگوهای ما با كلیسای ارتدكس بود كه شاهد تأسیس رشته‌ ارتدكس در دانشگاه ادیان و مذاهب ایران بودیم.

وی افزود: همچنین در ایران كتاب‌های متعددی در خصوص اندیشه مسیحیت ارتدكس ترجمه و چاپ شده است.

ابراهیمی‌تركمان ادامه داد: گفت‌وگوهای دینی ایران و روسیه در قالب اسلام و مسیحیت ارتدكس از سطح كلامی فراتر رفته و هم‌اكنون به موضوعات اساسی و مهمی رسیده است. اعتقاد داریم كه این گفت‌وگوها تماماً موفق و بوده است.

در ادامه این دیدار ایلاریون، معاون بین‌الملل كلیسای ارتدكس روسیه نیز برگزاری این گفت‌وگوهای دینی را موفقیت‌آمیز نامید و گفت: ایران و روسیه بر اساس مشتركات زیادی كه دارند، در امر گفت‌وگوهای دینی تجربیات مناسبی كسب كرده‌اند.

وی تأكید كرد: ایران كشوری مهم در منطقه محسوب می‌شود و بر این اساس علاقمند هستیم گفت‌وگوهای دینی دو كشور همچنان تداوم یابد.

بنا بر اعلام این خبر، هفته فرهنگی ایران در روسیه طی روزهای 12 تا 18 شهریور‌ماه در دو شهر مسكو (پایتخت روسیه) و اوفا (مركز جمهوری باشقیرستان) به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در روسیه، برگزار می‌شود.

ابراهیمی‌تركمان به منظور افتتاح هفته فرهنگی ایران در روسیه به این كشور سفر کرده است و علاوه بر افتتاح هفته فرهنگی كشورمان و بازدید از مراکز علمی و فرهنگی، دیدارهای رسمی با طرف‌های روسی خواهد داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha