اجرای نمایش‌های آیینی در پیاده‌راه فرهنگی رشت
کد خبر: 3743671
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

اجرای نمایش‌های آیینی در پیاده‌راه فرهنگی رشت

گروه فرهنگی - رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گفت: در ایام سوگواری محرم و صفر رویکرد مذهبی، نمایش‌های آیینی و تعزیه در پیاده راه فرهنگی رشت اجرا خواهد شد.

نمایش‌های مذهبی و آیینی در پیاده راه فرهنگی رشت اجرا می‌شود

به گزارش ایکنا از گیلان، علیرضا حسنی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت امروز، 12 شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نمایش خیابانی دائمی پیاده‌راه هسته مرکزی شهر رشت در ایام سوگواری محرم و صفر رویکرد مذهبی، آیینی و تعزیه خواهد داشت.
وی افزود: نمایش خیابانی ننوستراداموس» به کارگردانی فهیمه مومنی تا ۱۶ شهریور اجرا خواهد شد و پس از آن در ایام محرم برنامه‌های نمایش خیابانی دائمی رشت با رویکرد مذهبی و آیینی برگزار می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گفت: علاوه بر این نمایش‌های تعزیه به وسیله تعزیه خوانان شناخته شده در دهه اول محرم از برنامه‌های مذهبی این سازمان خواهد بود.
حسنی افزود: تلاش می‌کنیم تماشاخانه روباز سازمان را نیز در ایام‌محرم به تکیه هنرمندان تبدیل کنیم و برنامه‌های مذهبی اجرا نماییم.
وی تاکید کرد: همچنین برای فضاسازی ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) این سازمان با اجرای نمایش‌های مذهبی و آیینی به پیشواز محرم می‌رود و برنامه‌های نمایش خیابانی دائمی رشت نیز با رویکرد نمایش‌های متناسب با این ایام دنبال می‌شود.
وی، از همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدور مجوز برای اجرای نمایش‌های خیابانی دائمی رشت، فرمانداری و دستگاه‌های نظارتی و انتظامی قدردانی نمود و تصریح کرد: ایام محرم فرصتی است تا هنرمندان متعهد شهرمان ارادت قلبی خود به حضرت سیدالشهدا و یاران با وفای آن حضرت را برای همشهریان خود به نمایش بگذارند.
گفتنی است؛ برنامه‌های نمایش خیابانی دائمی رشت از روز ۲۷ تیر ماه امسال به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با همکاری گروه‌های نمایشی مجوزدار این شهر آغاز شد.

انتهای پیام

captcha