نگاهی به سوابق علمی رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها
کد خبر: 3743807
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵

نگاهی به سوابق علمی رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها

گروه دانشگاه ــ حجت‎الاسلام رسمتی، علاوه بر تحصیل، همکاری با پژوهشگاه دفتر مطالعات و تحقیقات مهم اسلامی دفتر تبلیغات در واحد نمایه‌سازی سپس اصطلاح‌نامه علوم اسلامی در بخش کنترل و نظارت و سپس آموزش و نظارت گروه‌های اصلاح‌نامه اخلاق اسلامی، علوم حدیث و کلام اسلامی را در کارنامه خود دارد.

نگاهی به سوابق علمی رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎هابه گزارش ایکنا، حضرت آیت‏‎الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی حجت‌الاسلام مصطفی رستمی را به عنوان رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‎ها منصوب کردند.

در ادامه مروری بر زندگینامه و سوابق علمی رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها داریم:

حجت‎الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در سال 1351 در روستای پیر شمس الدین اسد‌آباد به دنیا آمد.
در سال 1365 وارد حوزه علمیه قم است و در مدرسه امام صادق(ع) نیروگاه (خلخالی سابق) مشغول به تحصیل شد و از محضر اساتیدی همچون حجج اسلام: حیدرعلی ایوبی، امین دین، مظلومی، موحدی کاشانی، یزدی، و لمعه نزد آقایان آل‌غفور و یزدی و اصول معالم و اصول فقه نزد استاد ایوبی بهره جست.
از سال 1369 با عزیمت به مدرسه امام محمد باقر(ع) ادامه دروس مقدمات و سطح نزد آقایان آل غفور، مهدوی راد، رسائل و مکاسب نزد آقایان حسینی بوشهری، موسوی تهرانی، بیگدلی، عندلیب‌زاده همدانی، کفایه نزد آقایان دوزدوزانی و موسوی تهرانی گذراند.
تحصیلات خارج را از سال 1375 در محضر آقایان حضرات آیات سبحانی اصول و شیخ جواد تبریزی فقه و نوری همدانی و فاضل (ارمقاطعی) آغاز کرده است.
وی علاوه بر تحصیل، همکاری با پژوهشگاه دفتر مطالعات و تحقیقات مهم اسلامی دفتر تبلیغات در واحد نمایه‌سازی سپس اصطلاح‌نامه علوم اسلامی در بخش کنترل و نظارت و سپس آموزش و نظارت گروه‌های اصلاح‌نامه اخلاق اسلامی، علوم حدیث و کلام اسلامی را در کارنامه خود دارد.
همکاری با واحد پرسش و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را از سال 1380 (مرکز مشاوره و پاسخ دانشجویی ـ معاونت آموزشی و تبلیغ نهاد قم) آغاز کرد.
از دیگر سوابق علمی ایشان می‌توان به تحصیل رشته حقوق در دانشگاه مفید: 1373 تا 1377، تحصیل کارشناسی حقوق بین‌الملل مفید: 1377 تا 1380، تدریس در دانشگاه‌ها در دروس معارف 1381 به بعد در دانشگاه‌های آزاد اسلامی اراک ـ دانشگاه اراک ـ بوعلی سینا همدان ـ علوم پزشکی همدان، تدریس حقوق (حقوق بین‌الملل عموم ـ خصوصی ـ سازمان‌های بین‌المللی و حقوق فقه) در دانشگاه‌های آزاد اسلامی اراک، پیام نور همدان، امام حسین(ع) و اشتغال به خارج اصول نزد استاد عندلیب‌زاده در همدان حوزه علمیه مرحوم آخوند 1385اشاره کرد.

وی در آبان ماه سال 1395 به جای حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب محمدنژاد به عنوان مسئول جدید دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف منصوب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی همچنین در مهر 96 به عنوان معاون جدید فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به جای حجت‌الاسلام قریشی معرفی شد.

captcha