در آمیختن آوای قدسیان با نوای سالمندان
کد خبر: 3743892
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

در آمیختن آوای قدسیان با نوای سالمندان

گروه فعالیت‌های قرآنی - کودکان حافظ و قاری قرآن کانون مردم نهاد آوای قدسیان جشن یادگیری قرآن خود را در کنار سالمندان سنندجی شامگاه گذشته، ۱۲ شهریورماه در سرای سالمندان سنندج جشن گرفتند.

در آمیختن آوای قدسیان با نوای سالمندان

به گزارش ایکنا از کردستان، کانون مردم نهاد آوای قدسیان ناحیه منفصل شهری ننله به مدیریت محمد فتحی زاده، جوان‌ترین ماموستای کردستانی مراسم اختتامیه کلاس‌های قرآن خود را در سرای سالمندان و با تلاوت آیاتی پندآموز قرآن در مورد جایگاه بسیار والای پدر و مادر برگزار کرد.
در این مراسم که با نوآوری‌های ماموستا فتحی‌زاده به یک کلاس درس هم برای کودکان شرکت‌کننده و هم خانواده‌های آنان تبدیل شده بود، جمال گلباغی یکی از شاعران کُرد استان، اشعاری را در مورد جایگاه احترام به والدین در دین اسلام و قدردان بود زحمات آنان قرائت کرد که اشک را بر دیدگان شرکت‌کنندگان و سالمندان حاضر جاری کرد.
یکی از بهترین قسمت‌های این مراسم حضور پیرمردان و پیرزنان ساکن در سرای سالمندان بین کودکان و نوجوانان بود که کمک‌های این کودکان به سالمندان و گرفتن دست آنان با روی خوش برای دقایقی لبخند را مهمان لبهای این سالمندان کرده بود.
شاید برای این سالمندان با حضور در کنار این کودکان نوجوانان خاطرات در کنار بودن نوه‌هایشان زنده شده بود که گاهی بانگاه کردن به آنان و دست کشیدن بر سر این کودکان قرآنی و تشویق آنان به ادامه راه، اشک را از دیدگانشان جاری می‌کرد.
حضور حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از ابتدای برنامه تا پایان آن و امتناع از سخنرانی نیز یکی دیگر از قسمت‌های بسیار خوب این برنامه بود که هم مایه دلگرمی این استاد جوان قرآنی شده بود و هم جوایز و کمک‌هایی که در این جشن به کودکان قرآنی کردند، یک ایجاد انگیزه برای ادامه راه آنان بود.
یکی دیگر از بخش‌های بسیار جالب این برنامه تجلیل از 13 کودک حافظ جزء سی و قاریان قرآن بود که لبخند رضایت را بر لب‌های والدین این کودکان جاری کرد و همین امر موجب شد تا مادر یکی از کودکان خردسال حافظ قرآن به نمایندگی از طرف تمام مادران از این ماموستای قرآنی جوان تقدیر کند.

کار آموزش قرآن را از 13 سالگی آغاز کردم
ماموستا محمد فتحی زاده نیز در این مراسم به بیان خاطره اولین روز کاری خود برای آموزش قرآن پرداخت و گفت: وقتی من برای دریافت مجوز به اداره تبلیغات اسلامی مراجعه کردم فقط 13 سال داشتم که خانم حیدری مقدم با پرسیدن این سؤال که آیا آموزش قرآن به دیگران را در توان خود می‌بینی، ترسی را دلم ایجاد کرد اما با قاطعیت جواب مثبت دادم و از آن روز به بعد دو سال افتخار شاگردی ایشان را دارم و از راهنمایی و حمایت های بی دریغ این استاد گرانقدر بهره بردم و  امروز به برکت این قرآن هر ساله قاریان و حافظان کانون آوای قدسیان جزء برگزیدگان مسابقات قرآنی بوده‌ و روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌‌شود.
وی با اشاره به اینکه برای ایجاد انگیزه و رغبت بیشتر در کودکان و نوجوانان برای حضور در کلاس‌های قرآنی یک خلاقیت‌هایی را در کلاس‌های قرآن ایجاد کرده‌ایم، افزود: تشکیل سه تیم فوتبال از بین قاریان و حافظان قرآن عضو این کانون و برگزاری مسابقات ورزشی و به ویژه فوتبال یک شور و شعف وصف ناشدنی برای ثبت‌نام در کلاس‌های قرآنی این کانون ایجاد کرده است.

کمک 16 میلیونی خیرین برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت
ماموستا فتحی‌زاده از جمع آوری کمک برای محرومان در این کانون خبر داد و گفت: تاکنون 16 میلیون تومان از طرف خیرین برای کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت جمع‌آوری شده است که سعی داریم در اولین فرصت لوازم التحریر و البسه این دانش‌آموزان را تهیه و در اختیار آنان قرار دهیم.
فتاحی، معاون فرهنگی ادارکل ورزش و جوانان استان کردستان نیز در این برنامه با تشکر و قدردانی از زحمات این استاد قرآنی گفت: حضور سازمان‌های مردم نهاد فعال یک انگیزه برای مسئولان بخش دولتی برای ارائه خدمات بیشتر ایجاد می‌کند.
وی با ابراز تأسف از حضور این معادن تجربیات زندگی در این سرای سالمندان گفت: والدین باید از همان دوران کودکی تربیت دینی و قرآنی فرزندان خود را در اولویت قرار دهند تا دیگر سرای سالمندانی در استان و شهرما وجود نداشته باشد.

حرکت در مسیر قرآن آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد
فتاحی افزود: اگر ما شرایطی را فراهم کنیم تا فرزندانمان در مسیر قرآن و سیره نبوی قرار گیرند دیگر هیچ یک از آسیب‌های اجتماعی و ... آن در جامعه نخواهیم داشت.
وی با تبریک به مادرانی که فرزندانی همچون ماموستا فتحی‌زاده را تربیت کرده‌اند، عنوان کرد: بر دست این مادران باید بوسه‌‌ زده که هم خود در مسیر قرآن قرار گرفته و هم دیگران را با خود در این مسیر همراه می‌کند.
یکی دیگر از بخش‌های بسیار خوب این برنامه جمع‌آوری کمک برای دانش‌آموزان بی بضاعت بود که هرکس به سهم خود ارقامی را برای کمک به این دانش‌آموزان اعلام کرد.
پایان بخش این برنامه قرآنی خوب و اثرگذار عیادت و بازدید شرکت کنندگان از بخش معلولان سرای سالمندان و اهدای یک شاخه گل به آنان بود که اشک شوق از دیدن این کودکان و نوجوانان را بر چشمان آنان جاری کرد.

گزارش از ملیحه سیفی
انتهای پیام

captcha