لزوم برنامه‌ریزی اصولی جهت ارتقاء نشاط اجتماعی/ برنامه‌ها منطبق بر موازین اسلامی و انقلابی باشد
کد خبر: 3743997
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

لزوم برنامه‌ریزی اصولی جهت ارتقاء نشاط اجتماعی/ برنامه‌ها منطبق بر موازین اسلامی و انقلابی باشد

گروه اجتماعی – استاندار مرکزی گفت: برنامه‌ریزی اصولی با در نظر گرفتن ارتقاء نشاط اجتماعی در نیمه دوم سال جاری فراموش نشود، برنامه‌ها باید منطبق بر موازین اسلامی و انقلابی همراه با شادی سالم تنظیم شود.

لزوم برنامه‌ریزی اصولی جهت ارتقاء نشاط اجتماعی/ برنامه‌ها منطبق بر موازین اسلامی و انقلابی باشد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، 13شهریور‌ماه در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی استانداری که در سالن جلسات برگزار شد گفت: برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در تابستان امسال بهتر از سال گذشته بود اما این فرایند در راستای اجرای طرح نشاط اجتماعی کافی نیست.

برنامه‌ها منطبق بر موازین اسلامی و انقلابی باشد
وی اظهار کرد: ادارات در حوزه برنامه‌های با نشاط در حوزه فرهنگی و اجتماعی تلاش کردند اما باید برنامه‌ریزی‌ها برای تابستان سال 98 دقیق‌تر و با نشاط‌تر از امسال باشد، برنامه‌ریزی اصولی با در نظر گرفتن نشاط اجتماعی در نیمه دوم سال جاری فراموش نشود، برنامه‌ها باید منطبق با موازین اسلامی و انقلابی همراه با شادی سالم تنظیم شود.
آقازاده با یادآور شدن این مهم که تزریق نشاط اجتماعی در برنامه‌های آینده لحاظ شود، تصریح کرد: نه تنها برنامه‌های سال 97 نسبت به مشابه سال قبل بهتر بود بلکه نسبت به برخی استان‌های دیگر نیز شرایط بهتری داشت. استان ظرفیت استفاده از نیروهای جوان و خلاق را دارد و برنامه‌ها باید در شأن جوانان استان باشد.
استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های فعال در حوزه جوانان در جلسات بعدی شورای فرهنگی اجتماعی استانداری گزارش عملکرد دهند تا بتوان برای نیمه دوم سال و سال بعد برنامه‌ریزی کرد. با ارائه گزارش می‌توان میزان سیاست‌های هدف‌گذاری شده و شاخص‌های اعمال‌شده را سنجید.

برنامه‌ها طبق جدول زمان‌بندی‌شده باید پیش بروند
وی بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی استان همچون ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، کتابخانه‌ها، بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری، کانون فرهنگی مساجد، اداره کل ورزش و جوانان، سازمان‌های مردم‌نهاد باید فعال‌تر از قبل عمل کنند تا بتوانیم اهداف و سیاست‌های در نظر گرفته شده را طبق جدول زمان‌بندی‌شده پیش ببریم.
آقازاده با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی جام یادگار امام راحل در اراک، برپایی مسابقات مهم در استان را یکی از عوامل زمینه‌ساز در راستای توسعه نشاط اجتماعی در استان عنوان کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان انگیزه را در نوجوانان و جوانان بیدار نگه داشت.

کاهش آمار طلاق در 6 ماهه اول امسال در استان مرکزی
وی همچنین به اجرای طرح همسان‌گزینی تبیان نیز اشاره کرد و افزود: این نهاد، نهادی کاملا مردمی، خصوصی و غیردولتی است، اجرای این طرح بزرگ در استان امتیاز خوبی است اما نیازمند حمایت دستگاه‌های مختلف استانی است. در 6 ماهه اول امسال درمقایسه با بازه زمانی سال گذشته باعث شده آمار طلاق در استان کاهش داشته است و از سوی دیگر امیدواریم ازدواج‌های پایدار نیز افزایش داشته باشد.
آقازاده برلزوم فعالیت هرچه بیشتر ‌NGOها و توجه دستگاه‌ها به این مجموعه‌ها تأکید کرد و افزود: در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش می‌توانیم بهتر و بیشتر و با کیفیت‌تر از آنچه امروز هستیم کار کنیم به شرطی که جلسات ادامه داشته باشد. ادغام و تجمیع کارگروه‌های مشابه استان نیز فرصت خوبی برای ارائه خدمت و رسیدن سریع‌تر به اهداف است.
وی ادامه داد: دستگاه‌های اجتماعی استان رابط فرهنگی را به مؤسسه همسان‌گزینی تبیان معرفی کنند و جلسات منظم با نظارت مدیرکل دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری برگزار شود تا به جمع‌بندی مناسب‌تر برسیم.

لزوم سرکشی مدیران از وضعیت زندگی محرومان
آقازاده ادامه داد: امسال در هفته دولت از 486 خانواده شهید و ایثارگران استان و بیش از 200 خانواده محروم بازدید به عمل آمد. بهتر است دیدار با خانواده محرومین و نیازمندان در طول سال توسط مدیران کل انجام شود. خوشبختانه با بازدید تیم‌های مدیریتی بسیاری از مشکلات خانواده‌های محرومین حل می‌شود.
وی از اجرای طرح کارآفرینی در مساجد استقبال کرد و گفت: بهتر است جهت تقویت کار با همکاری دفتر اجتماعی استانداری با کمک همه اعضای مرتبط جلسه‌ای برگزار شود تا طرح کارشناسی‌تر مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha