اجرای طرح «کانون اشتغال و کارآفرینی مساجد» توسط جهاددانشگاهی استان مرکزی
کد خبر: 3744055
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

اجرای طرح «کانون اشتغال و کارآفرینی مساجد» توسط جهاددانشگاهی استان مرکزی

گروه اجتماعی - معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان مرکزی از اجرای طرح کانون اشتغال و کارآفرینی مساجد به همت جهاددانشگاهی استان خبرداد و گفت: یکی از زیربنایی‌ترین ساز و کار‌های توسعه اجتماعی شهر، توانمندسازی عموم شهرنشینان با استفاده از امکانات، فضا‌های باز و عمومی شهر نظیر کتابخانه‌ها، فرهنگسراها، مساجد، پارک‌ها و ... در قالب کانون‌ها، باشگاه‌ها و تشکل‌های مردمی است.

اجرای طرح کانون اشتغال و کارآفرینی مساجد توسط جهاددانشگاهی استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدرضا آقاجانی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان مرکزی، امروز، 13شهریور‌ماه در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، از اجرای طرح کانون اشتغال و کارآفرینی مساجد به همت جهاددانشگاهی استان خبرداد و گفت: یکی از زیربنایی‌ترین ساز و کارهاي توسعه اجتماعی شهر، توانمندسازی عموم شهرنشینان با استفاده از امکانات، فضاهای باز و عمومی شهر نظیر کتابخانه‌ها، فرهنگسراها، مساجد، پارك‌ها و ... در قالب کانون‌ها، باشگاه‌ها و تشکل‌های مردمی است.

پر رنگ شدن نقش مساجد در امور اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی
وی اظهار کرد: کانون‌های اشتغال و کارآفرینی بر اساس تعریف، به محیط یا کانونی اطلاق می‌شود که گروهی از افراد جامعه با یکدیگر در تعامل بوده و در جهت ایجاد و پیشرفت ایده‌ها و فرصت‌ها برای حصول منـافع اقتصـادی و اجتمـاعی تلاش می‌کنند.
آقاجانی در ادامه به تشریح اهداف اصلی طرح یاد شده پرداخت و تصریح کرد: کمک به کاهش بیکاری و افزایش اشتغال مولد و پایدار و پر رنگ شدن نقش مساجد در امور اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از اهداف اصلی هستند.

اهداف فرعی طرح کانون اشتغال و کارآفرینی مساجد
این مقام مسئول اضافه کرد: اهداف فرعی مشتمل بر تشکیل هسته‌های کارآفرینی محلی، تقویت و توسعه مهارت‌های کارآفرینی، کمک به تجاری‌سازی ایده‌های خلاق و نوآورانه، کمک به گردش بهینه و مناسب ثروت و سرمایه در جامعه، کمک به شناسایی افراد خلاق، نوآور و مبتکر در سطح محلات، توسعه و گسترش فرهنگ اشتغال و کارآفرینی میان محلات، افزایش پیوند و هم‌افزایی اجتماعی و تعاون میان ساکنان محلات، بهره‌برداری بهینه از پتانسیل‌های اشتغال و کارآفرینی محلات مختلف، فراهم‌آوردن بستری مناسب جهت ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک، بهره‌مندی افراد تحت پوشش از فرصت‌های برابر و آماده‌سازی آن‌ها برای ورود به بازار کار است.
آقاجانی ابعاد ضرورت اجرای طرح کانون اشتغال و کارآفرینی مساجد را بدین‌شرح عنوان کرد: اهمیت شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک عنصر کلیدی در فعالیت‌های اشتغال و کارآفرینی بیسار نقش‌آفرین هستند.

نقش مساجد در کاهش آمار بیکاری
وی ادامه داد: نقش مساجد از دیر‌باز به عنوان یک نهاد اجتماعی ارتباط نزدیک با اقشار مختلف جامعه مورد توجه بوده است و انتظارات آحاد افراد جامعه از مساجد با توجه به بحران فزاینده بیکاری قابل تأمل است.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان مرکزی در پایان گفت: به نظر می‌رسد یکی از کارآمدترین روش‌ها برای کاهش نرخ بیکاری راه‌اندازی «کانون‌های اشتغال و کارآفرینی مساجد» باشد که از طریق ایجاد آن می‌توان امیدوار بود جهشی نو و چشمگیر در امر توسعه و گسترش اشتغال و کارآفرینی در سطح محلات صورت پذیرد و علاوه بر کاهش بیکاری محلات و افزایش درآمد مردم، زمینه را برای مشارکت فعال شهروندان و برجسته شدن نقش مساجد در شکل‌گیری روابط اجتماعی مبتنی بر اعتماد و همدلی فراهم کند.
انتهای پیام

captcha