راه زیادی برای رسیدن به عدالت اجتماعی در پیش داریم
کد خبر: 3744143
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶

راه زیادی برای رسیدن به عدالت اجتماعی در پیش داریم

گروه اجتماعی - دادستان کل کشور با اشاره به تلاش دشمنان برای ناامید کردن مردم و نفوذ در عرصه‎های مختلف بیان کرد: هدف نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش برای رسیدن به عدالت اجتماعی بود؛ باید بدانیم که برای رسیدن به این هدف راه زیادی را پیش رو داریم؛ عدالت باید توسط مجریان عدالت اجرا شود، متاسفانه در این زمینه شرایط مناسبی نداریم.

دشمن می‎خواهد مردم را مقابل نظام قرار دهد/ استقبال دستگاه قضا از جذب روحانیون

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری شب گذشته، 13 شهریور در همایش مبلغان محرم در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه گفت: با وجود 11 هزار روحانی هنوز نیازمند حضور جدی روحانیون در این عرصه هستیم زیرا تعداد کمی از قضات ما روحانی هستند.
وی افزود: دستگاه قضایی از جذب طلاب مستعد حوزه برای تصدی منصب قضاوت استقبال می‌کند؛ خوشبختانه امروز دستگاه قضایی در شهرستان‌ها از ظرفیت مساجد و روحانیون استفاده می‌کنند، و خوشبختانه فعالیت روحانیون در شوراهای حل اختلاف بخشی از مسایل قضایی کشور را حل کرده است.

عدالت باید توسط مجریان عدالت اجرا شود
منتظری یادآورشد: هدف نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش برای رسیدن به عدالت اجتماعی بود؛ باید بدانیم که برای رسیدن به این هدف راه زیادی را پیش رو داریم؛ عدالت باید توسط مجریان عدالت اجرا شود، متاسفانه در این زمینه شرایط مناسبی نداریم.
وی با اشاره به این مطلب که با اجرای مطلوب عدالت در جامعه فاصله زیادی داریم، اظهارکرد: با تمام تلاش هایی که مجموعه قضایی کشور انجام می شود ولی منتها تنها نیمه خالی لیوان دیده می شود که این دیدگاه باید اصلاح شود.
دادستان کل کشور یادآورشد: نباید این گونه تصور کرد که قوه قضائیه در قضیه گرفتن اجازه از مقام معظم رهبری در محاکمه مفسدان اقتصادی به دنبال هزینه کردن از جایگاه رهبر معظم انقلاب بود زیرا اصلا چنین چیزی نبود؛ این استجازه برای رفع برخی از موانع قانونی در راستای رسیدگی هر چه سریع تر به متخلفین صورت گرفت.
وی با بیان اینکه قوه قضاییه مسؤول اقتصاد کشور نیست، عنوان کرد: نباید این مسئله را به دستگاه قضا پیوند بزنیم؛ چرا کالای قاچاق وارد کشور می شود و نباید بعد از آن گفته شود که قوه قضاییه برای مقابله چه می کند.
وی گفت: دولت‌ها و مجالس در ادوار مختلف از مقام معظم رهبری حکم حکومتی گرفتند، اما طی این ادوار، کمترین اجازه‌ها و حکم‌های حکومتی توسط قوه قضائیه از رهبر معظم انقلاب اخذ شد؛استجازه رئیس قوه قضائیه از رهبر معظم انقلاب برای تسهیل در رسیدگی به جرایم مفسدان اقتصادی بود و اگر کسی متن این اجازه را بخواند می‌فهمد که هیچ هزینه ای از جایگاه مقام معظم رهبری نشده است.

برخورد دستگاه قضایی با فساد اقتصادی
منتظری با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی ایران از حوزه علمیه برخاسته است بیان کرد: با این وجود این حوزه باید پای انقلاب بماند؛ منتظری با اشاره به برخورد دستگاه قضایی با فساد اقتصادی اظهار کرد: در این خصوص مهره کوچک یا بزرگ برای قوه قضائیه معنا ندارد و این مهره‌ها یا تحت تعقیب هستند یا بازداشت شدند، اما نمی‌توان تمام مسائل را رسانه ای کرد.
منتظری بااشاره به این مطلب که مبلغان در ایام تبلیغ محرم ضمن شنیدن درد دل مردم باید بدانند که دشمن به دنبال سلب اعتماد عمومی نسبت به نظام است یادآورشد: دشمن می خواهد مردم را در مقابل نظام اسلامی قراردهد؛ این فراز و نشیب‌ها در طول انقلاب بوده است و نباید به دشمن اجازه موج سواری و ایجاد یاس و ناامیدی را در بین مردم بدهیم.
وی گفت: نظام اسلامی 40 سال در مقابل استکبار ایستادگی کرده است و از جایی که حوزه خاستگاه نظام اسلامی بوده است دشمنان و استکبار باری ضربه زدن به حوزه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند؛ آنها در این مسیر از هر راهی استفاده کرده اند.
وی یادآورشد: انگلیس در راه اندازی بهائیت از فردی ضعیف شروع کردند تا به اهدافشان برسند و امروز شاهد هستیم که بهائیت پوست اندازی کرده و مرکز اصلی آنها در اسرائیل است؛ امروز نیز دشمن در قم و شهرهای دیگر به دنبال نفوذ و مسموم کردن اذهان است؛ درست است که بین آحاد مردم جریانات نفوذی در حال فعالیت بوده و این وظیفه ما است که باید در بین مردم حاضر شده آگاهی های لازم را به آنها ارائه دهیم.
وی گفت: یکی از اموری که روحانیون باید به آن توجه داشته باشند آن است که به هر شکلی باید خود را از خطرات فضای مجازی دور نگاه دارند.
وی بیان کرد: هیچگاه نباید اشتباه یک مسئول را به پای نظام و ولایت فقیه نوشت؛ دشمنان به دنبال تخریب اذهان مردم هستند؛ درست است که مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد ولی این مشکلات حاصل سو مدیریت است.
منتظری یادآورشد: دشمنان از این ضعف ها بهره برداری کرده و به موج سواری پرداختند؛ مقام معظم رهبری از چند سال پیش نسبت به جنگ اقتصادی دشمن هشدار دادند و در این راستا مردم و مسؤولان باید در جنگ اقتصادی آرایش جنگی به خود بگیرند.
انتهای پیام

captcha