رعایت مقررات؛ لازمه سفری ایمن و مطمئن
کد خبر: 3744293
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

رعایت مقررات؛ لازمه سفری ایمن و مطمئن

گروه اجتماعی ـ رئیس پلیس راه البرز از رانندگان خواست با توجه به اوج سفرهای تابستانی، برای پیشگیری از حوادث، مقررات رانندگی را رعایت کنند.

رعایت مقررات؛ لازمه سفری ایمن و مطمئن

سرهنگ رضا گودرزی در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: برای داشتن سفری ایمن، افزون بر رعایت مقررات رانندگی، تقسیم سفرها ضروری است که خوشبختانه امروز بسیاری از رانندگان به نکات ایمنی و مقررات رانندگی توجه ویژه دارند که این امر کاهش تصادف‌ها را به دنبال داشته است.
وی با بیان اینکه اکنون 75 تیم پلیس راه در جاده‌های البرز مستقر شده تا سفرهای تابستانی نظارت شود، افزود: چنانچه رانندگان قصد سفر به استان‌های شمالی کشور ازجاده کرج - چالوس را دارند درصورت ترافیک سنگین می‌توانند از محورهای جایگزین استفاده کنند.
گودرزی تصریح کرد: یکی از راه‌های خروجی از جاده کرج ـ چالوس، جاده نوجان ـ آتشگاه است که در موقع افزایش سفر گره‌گشای ترافیکی است.
این مسئول در ادامه به رعایت نکات ایمنی هنگام سفر تاکید کرد و گفت: مسافران هنگام سفر از توقف در حاشیه راه‌های استان البرز به ویژه مناطق کوهستانی بپرهیزند، زیرا این اقدام بر بار ترافیکی موجود می‌افزاید.
رئیس پلیس راه البرز از مسافران بومی و غیربومی استان البرز خواست از چادرزدن در حاشیه رودخانه‌ها به طور جدی خودداری کنند.
وی به رانندگان توصیه کرد علاوه بر حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی، مقررات راهنمایی و رانندگی را مورد توجه قرار دهند.
این مسئول، اطلاع رسانی به موقع رسانه‌ها در خصوص وضعیت ترافیکی و جاده‌های استان البرز را از دیگر اقداماتی دانست که در کاهش تصادفات و آمار تلفات جاده‌ای تاثیرگذار است و از رسانه‌ها خواست در این حوزه با پلیس راه همکاری بیشتری داشته باشند.
وی گفت: همچنین مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.
انتهای پیام./

captcha