سومین نشست فعالان قرآنی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود+جزئیات
کد خبر: 3744351
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
به همت دبیرخانه گفتمان قرآنی؛

سومین نشست فعالان قرآنی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود+جزئیات

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نشست فعالان قرآن و عترت دانشجویی کشور طی سه روز و به همت دبیرخانه گفتمان قرآنی برگزار می‌شود.

سومین نشست فعالان قرآنی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایکنا، سومین نشست فعالان قرآن و عترت دانشجویی سراسر کشور از امروز 14 شهریورماه و به همت دبیرخانه گفتمان قرآنی آغاز شده است.
این نشست سه روزه با حضور برخی مسئولان قرآنی کشور از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف، محمدحسین فریدونی، مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، رضا سلامت‌پناه، معاون مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ابوالفضل خوش‌منش، رئیس مرکز توسعه پژوهش و آموزش عالی کشور، لاله افتخاری، رئیس اسبق فراکسیون قرآن و عترت مجلس، محمدعلی خواجه‌پیری، رئیس کارگروه قرآن و عترت بنیاد خاتم الاوصیاء، مصطفی عباسی‌مقدم، عضو هیئت علمی علوم و قرآن دانشگاه کاشان و ...از چهارشنبه ۱۴ تا جمعه ۱۶ شهریور در محل دبیرخانه گفتمان قرآنی برگزار می‌شود.
مهم‌ترین اهداف این نشست، تشریح نقشه گفتمان سازی ادبیات منشور توسعه فرهنگ قرآنی، آموزش مهارت‌های تبلیغ موثر قرآن، ارائه طرح‌های تبلیغی گفتمان‌ساز و آماده‌سازی جهت گسترش پویش «من قرآنی‌ام» در سراسر کشور است.
یادآور می‌شود شرکت‌کنندگان در این نشست، منتخبان قرآنی دانشگاه‌های سراسر کشور بوده که طی دو دوره نشست قبلی برگزیده شده‌اند.
بر اساس گزارش ایکنا در اولین روز این نشست که از صبح امروز 14 شهریورماه آغاز شده است، سعید حسن‌زاده، دبیر دبیرخانه گفتمان قرآنی در مورد نقش انس با قرآن در فهم و عمل به قرآن اشاره کرد. در ادامه و در نوبت بعدازظهر نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد ظرفیت‌های مختلف این سازمان در پیاده شدن قرآن در جامعه بحث خواهد کرد.
در نوبت عصرگاهی نیز محمدحسین فریدونی، مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با موضوع شیوه‌های مختلف انس با قرآن و آموزش قرآن صحبت می‌کند. در ادامه نیز علیپور، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران مباحثی با موضوع روش آموزش قرآن به سبک پیامبر(ص) را ارائه خواهد داد.
موضوع این نشست در روز پنج‌شنبه 15 شهریورماه نیز شبکه سازی و آموزش فن بیان خواهد بود. در ادامه نیز چند نفر از مسئولین در میزگردی با موضوع بررسی راهکارهای تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی حضور خواهند یافت. در این بخش افرادی همچون محمدحسین فریدونی، رضا سلامت پناه، ابوالفضل خوش‌منش و لاله افتخاری به ارائه مطالب خود می‌پردازند.
روز جمعه 16 شهریورماه نیز در نوبت صبح در رابطه با تجربیات مبلغین گفتمان قرآنی بحث خواهد شد و در ادامه نیز درباره پروژه گفتمان «من قرآنی‌ام» صحبت می‌شود.
این نشست در نوبت صبح از ساعت هشت تا 13 و در نوبت بعدازظهر نیز از ساعت 15 تا 19:30 برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha