مشارکت 11 هزار و پانصد دانش‌آموز در جشنوراه گل‌های محمدی/ ارسال 1500 طرح هنری به دبیرخانه
کد خبر: 3744431
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

مشارکت 11 هزار و پانصد دانش‌آموز در جشنوراه گل‌های محمدی/ ارسال 1500 طرح هنری به دبیرخانه

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: این جشنواره با شرکت 11هزار و 500 دانش‌آموز در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم، صحت قرائت نماز با هم رقابت کردند و در رشته‌های هنری با محوریت آب، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گسترش فرهنگ قرآنی و ... نیز قریب به 1500 نفر اثر ارسال کردند.

مشارکت 11 هزار و پانصد دانش‌آموز در جشنوراه گل‌های محمدی/ ارسال 1500 طرح هنری به دبیرخانه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، 14 شهریور‌ماه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی استان مرکزی که به مزیانی دلیجان برگزار شد گفت: پنجمین دوره جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی استان مرکزی در سطح 12 شهرستان قالب عمل ابتکاری، گروهی و جمعی تحقق پیدا کرده و اختصاص به دستگاه خاصی ندارد و تنها دارالقرآن استان کار دبیرخانه‌ای را برعهده داشت.
وی با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآنی شهری و روستایی، مسئولان، خیرین، جوامع قرآنی در مساجد و محلات همه برای برگزاری جشنواره قرآنی همت کردند، اظهار کرد: این جشنواره با شرکت 11هزار و 500 دانش‌آموز در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم، صحت قرائت نماز با هم رقابت کردند و در رشته‌های هنری با محوریت آب، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گسترش فرهنگ قرآنی و ... نیز قریب به 1500 نفر اثر ارسال کردند.
حجت‌الاسلام قربان‌پور ادامه داد: جشنواره قرآنی در برگیرنده دانش‌آموزان 6 تا 18 سال بود. سعی شد در جشنواره نشاط معنوی حفظ شده و افراد سه ماه با جدیت به فعالیت قرآنی پرداختند و زمینه پیشرفت برای فرصت‌های آینده را فراهم آورد.
این مقام مسئول به تشریح ویژگی‌های جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی استان پرداخت و بیان کرد: جلوه مردمی و دستگاه‌های دولتی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی و سایر امکانات بسیار خوب بود. ناگفته نماند اگر ابزار ثبت‌نام بیش از این فراهم بود روستائیان از اقصی‌نقاط برای حضور می‌شتافتند.
وی اضافه کرد: گروه سنی در نظر گرفته شده قابل ملاحظه است. این جشنواره اهداف معنوی قرآن را در قالب رشته‌های خاص تخصصی حفظ، قرائت با داوری تخصصی و بسیار دقیق داوران حاذق انجام شد. جشنواره درکنار رشته‌های آوایی جلوه‌های هنری، معنوی ارزشی، کارگاه سبک زندگی قرآنی، صحت قرائت نماز داشت که این مهم حاکی از دقت جشنواره بر ابعاد مختلف مبانی قرآن دارد.
قربان‌پور با اشاره به اینکه امیدواریم جشنواره قرآنی یاد شده در کشور الگوساز شود، اظهار کرد: امید است در فرصت‌های گوناگون جلوه‌ها را افزایش دهیم. نظرات تخصصی را دریافت کرده و برنامه‌ریزی خواهیم کرد. قرآن می‌تواند برای ما پاسخگوی مباحث دنیوی و اخروی، آسیب‌های اجتماعی و مدیریتی باشد. بسیاری از مباحث قرآنی برای ما الگوساز است، مباهله امروز که سند قرآنی دارد شاخصه‌های ایثار خانواده، شجاعت، عزت و پاکدامنی را در برمی‌گیرد که می‌تواند برای ما الگو باشد.
وی با طرح این سؤال که چقدر حاضریم برای قرآن هزینه کرده و وقت بگذاریم؟ گفت: اگر بخواهیم خانواده‌ها را مورد خطاب قرار دهیم حاضریم اندازه نیمی از هزینه کرد کرم دست در طول یک سال را برای قرآن هزینه کنیم؟ حاضریم بخشی از وقت را برای فرزندان بگذاریم؟ باید به قرآن پناه ببریم در پناه قرآن ربا، فساد نیست در پناه قرآن معنویت و عدالت گسترش پیدا می‌کند. استان مرکزی با وجود ظرفیت‌های بسیار خوب قرآنی مستعد تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور است.

مشارکت 11 هزار و پانصد دانش‌آموز در جشنوراه گل‌های محمدی/ ارسال 1500 طرح هنری به دبیرخانه
به گزارش ایکنا سلیمانی فرماندار دلیجان نیز در ابتدای مراسم گفت: شاخصه‌های دلیجان تنها به جاذبه‌های طبیعی نیست بلکه این شهرستان برخوردار از انسان‌های ادیب و فرهنگی است. افتخار داریم دلیجان علاوه ‌بر صنعت و پایه‌گذار کارآفرینان، مهد بزرگان فرهنگ و دین همچون علامه احمد نراقی، علامه هادی دلیجانی و ... است.
وی اضافه کرد: با وجود امکانات فراوان و منابع مالی کار کردن هنر نیست. امروز با وجود شرایط اقتصادی و امکانات کم حرکت در مسیر قرآن هنر است، خوشبختانه موج قرآنی در تابستان امسال با برگزاری پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی ایجاد شده و بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌ها را درگیر کرده است.
سلیمانی ادامه داد: جشنواره قرآنی یاد شده فضای با نشاط قرآنی را در استان ایجاد کرده بود. امروز در قرن ۲۱ با وجود مشغله‌های دنیایی و گرفتاری‌ها تنها راه نجات بشریت و غلبه بر مشکلات وجود قرآن است. کارنامه زرین و درخشان اسلام در طول تاریخ بشریت بر جای مانده است. این مهم در استان مرکزی برگزار شده است.
یاداور می‌شود؛ در پایان مراسم از نفرات اول تا سوم برگزیدگان بخش‌های آوایی و هنری پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی استان مرکزی تجلیل شد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha