ادبیات ایران اسلامی بدون نام حافظ و سعدی هویتی ناتمام خواهد داشت
کد خبر: 3744442
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
سهرابی:

ادبیات ایران اسلامی بدون نام حافظ و سعدی هویتی ناتمام خواهد داشت

گروه فرهنگی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تأكید كرد كه ادبیات و فرهنگ در کشور ما بدون نام حافظ و سعدی و نشانه‌ای ادبی آن‌ها هویتی ناتمام خواهد داشت.

ادبیات ایران اسلامی بدون نام حافظ و سعدی هویتی ناتمام خواهد داشت

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 14 شهریورماه در سومین نشست دبیرخانه یادروز حافظ گفت: ادبیات و فرهنگ در کشور ما بدون نام حافظ و سعدی و نشانه‌ای ادبی آن‌ها هویتی ناتمام خواهد داشت و نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که همیشه باید نگاه ما به این دو شاعر تاثیرگذار در ادبیات ایران و جهان را فقط در محدوده ایران دید و باید بستری فراهم کرد تا در فراسوی مرزها نیز پرچم رسالت ادبیات به احتزاز درآید و نشان شیراز و استان فارس متجلی گردد.
وی افزود: از هر بعد که شیراز را بنگریم همین نشانه به چشم می آید البته که در شیراز و فارس دیگر بزرگانی چون روزبهان و بیضاوی و خواجو و مکتبی و وصال و دیگران هرکدام به تنهایی برای نشان عزت و افتخار شیراز و فارس کافی و وافی است.
سهرابی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای برپایی یادروز حافظ گفت: شهرداری همکاری بسیار خوبی با این طرح داشته است و بنا داریم با دریافت یک ردیف بودجه مناسب برای رویداد ملی و بین‌المللی مربوط به هفته فرهنگی هنری حافظ و سعدی به رونق هر چه بیشتر فعالیت‌های پرداخته شود.
مدیركل ارشاد فارس افزود: بی تردید چنین رویدادی به رشد گردشگری شیراز در مهرماه و اردیبهشت که یکی از زیباترین فصل‌های شهر شیراز خواهد بود می‌انجامد و بدیهی است که حضور و رشد گردشگری نه تنها در بخش فرهنگ و هنر که در سایر بخش های اقتصادی شهر نیز موثر خواهد بود.
وی با بیان اینكه تاثیر چند رویداد این‌چنینی به مراتب موثر تر از سیصد برنامه کم محتوا و کوچکی است که برگزار شود، اظهار امیدواری کرد كه شاهد یکی از پربارترین هفته‌های برگزاری یادمان حافظ باشیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: این اداره‌کل حمایت صددر صدی خود را از این برنامه خواهد داشت و تالار حافظ این سه روز در اختیار است. دیگر اینکه اداره کل نامه اسکان هتل‌ها را برای همه میهمانان فراهم کرده و رزرو هتل‌ها انجام شده است، از سویی چاپ کتاب‌های همایش (چکیده مقالات و کتاب حافظ) را نیز بر عهده خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha