لزوم درک فلسفه عزاداری ماه محرم
کد خبر: 3744659
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
امام جمعه ارومیه تاکید کرد؛

لزوم درک فلسفه عزاداری ماه محرم

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بر لزوم درک فلسفه عزاداری محرم تاکید کرد و گفت: اعتقادات و احکام دین را در ایام محرم باید از زبان علما شنیده و لذا هر جا مراسمی برپا بود باید به سخنان عالمان گوش فرا داده تا فلسفه عزاداری ماه محرم را بدانیم.

لزوم درک فلسفه عزاداری ماه محرم

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی،حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه بااشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم و عزاداری اباعبدالله حسین افزود: امام حسین (ع) مظلومانه به شهادت رسید و با دستور خداوند تدبیری انجام شد تا نه تنها این نهضت از یاد نرود، بلکه روز به روز گسترش یابد.

وی یادآور شد: امروز پس از گذشت قرنها از واقعه عاشورا و تاسوعا همچنان در همه جای دنیا عزاداری اباعبدالله حسین برگزار شده و دوستداران اهل بیت در سراسر جهان همزمان با ماه محرم برای امام حسین (ع) عزاداری می کنند.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: عزاداری امام حسین (ع) باید با عظمت برگزار شود تا رحمت خداوند شامل حال ما گردیده و امام حسین (ع) به دعاهای ما نیز نظر کند و چهره شهر نیز باید به گونه ای طراحی شود که هرکس وارد شهر شد بداند اینجا شهر اهل بیت بوده و عزادار اهل بیت است.

وی بااشاره به اینکه در ایام محدم بهتر است در جلوی درب تمام منازل علم سیاه نصب شد و همه از کودک، جوان و پیر رخت سیاه به تن کنند، گفت: اعتقادات و احکام دین را در ایام محرم باید از علما شنیده و لذا هر جا مراسمی برپا بود باید به سخنان عالمان گوش فرا داده تا فلسفه عزاداری ماه محرم را بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: در برگزاری عزاداریها نباید برای دیگران مزاحمت ایجاد شود و لذت و شیرینی عزاداری اباعبدالله حسین را نباید با برنامه های اشتباه به کام مردم تلخ نکنیم و سروصداها نباید در ساعات استراحت مردم باشد و هیات امناها و مسئولین هیات ها باید این مساله را مدیریت کنند.

وی بااشاره به فرا رسیدن روز خانواده خاطرنشان کرد: 25 ذی الحجه آیه مبارکه هل اتی از سوی خداوند متعال بر نبی مکرم اسلام نازل شد و این روز در کشور ما به عنوان روز خانواده نامگذاری شده و باید به خانواده که از نعمات خداوند است ارزش بسیاری قائل شد.

امام جمعه ارومیه افزود: امروز دشمن یک جنگ رسمی و همه جانبه اقتصادی را آغاز کرده و سعی دارد تا از لحاظ اقتصادی ایران اسلامی را زمین گیر کند و برخی از این فرصت سواستفاده کرده و نمی دانند اگر کشور ضرر کند خودشان نیز ضرر خواهند کرد.

وی بیان کرد: امروز دشمنان شایعات مختلفی برای ائمه اطهار و پیامبران ساخته اند و ما باید در مقابل این شایعات با اقتدار و صلابت ایستاده و وقتی خداوند متعال در این راه همواره با مسلمانان است، سستی معنایی ندارد.

انتهای پیام

captcha