تقوا در میان مسئولان تقویت شود/ نتیجه اتحاد درونی، شكل‌گیری اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3744688
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
آیت‌الله دژكام:

تقوا در میان مسئولان تقویت شود/ نتیجه اتحاد درونی، شكل‌گیری اقتصاد مقاومتی است

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأكید بر اینكه همه ما موظف به رعایت تقوا و پرهیزگاری هستیم،‌ گفت: برای مسئولان این تقوا را بیشتر تقویت كنیم و به جایی برسیم كه مسائل مردم آنچه كه قابل حل است در كوتاه مدت حل شود و آنچه كه قابل حل در كوتاه مدت نیست مردم اطمینان داشته باشند كه مدیر و رئیسشان پای حرفش ایستاده است.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 16 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تأكید بر رعایت تقوا و پرهیزگاری گفت: همه ما موظف به تقوا هستیم و تقوا برای همگان لازم است.
وی افزود: برای مسئولان این تقوا را بیشتر تقویت كنیم و به جایی برسیم كه مسائل مردم آنچه كه قابل حل است در كوتاه مدت حل شود و آنچه كه قابل حل در كوتاه مدت نیست مردم اطمینان داشته باشند كه مدیر و رئیسشان پای حرفش ایستاده است و صادقانه می‌خواهد در طریق حل مشكلاتشان گام بردارد و مردم بیش از این از مدیرانشان توقع ندارند و اگر این چنین شود مردم همراه خواهند بود و حمایت كرده و كار هم پیش خواهد رفت.
آیت‌الله دژكام به فرا رسیدن سالروز 17 شهریور اشاره كرد و گفت: همه به یاد داریم كه در 17 شهریورماه ظالمان ستم پیشه دستگاه پهلوی با كمك و حمایت آمریكا و مستشارانش در میدان ژاله آن روز و 17 شهریور فعلی ایستاده بودند و به روی مردم آتش گشودند و جمعیت زیادی از زنان و مردان و كودكان را در این میدان كشتند و به شهادت رساندند البته روح پرفتوح آنان همینطور دارد این انقلاب را هدایت و حمایت می‌كند اما این لكه ننگ از دامن رژیم پهلوی پاك نمی‌شود كه بر روی مردمی كه الله اكبر می‌گفتند گلوله گشود.
امام جمعه شیراز همچنین به آغاز ماه محرم‌الحرام در سه‌شنبه هفته پیش‌رو اشاره كرد و گفت: در ماه محرم با همه ویژگی‌هایی كه ما با آن انس داریم و آشنا هستیم، ویژگی‌های برجسته‌ای دارد و در این ماه و وارد مجلس روضه كه می‌شویم در حقیقت درب‌های بهشت را بر روی خودمان گشوده می‌داریم زیرا هركس برای عزیز زهرا(س) اشك بریزد مسلماً مورد مغفرت الهی است.

در دهه محرم مكتب اباعبدالله‌الحسین(ع) را بازخوانی كنیم
وی با تأكید بر اینكه باید در دهه محرم مكتب اباعبدالله‌الحسین(ع) را بازخوانی كنیم و به نسل جوانتر یاد دهیم، گفت: در این ایام از آن مسیری كه امام حسین ترسیم كرده است، دور نشویم زیرا امام حسین(ع) فرمود اگر كسی به من ملحق نشود پیروزی را نخواهد دید بنابراین اگر پیروزی می‌خواهیم در طریق امام حسین(ع) و این مسیری است كه برای همیشه تاریخ بشریت ترسیم فرموده است و نشان داده است كه مظلوم چگونه مقابل ظالم ایستاده و فریاد عدالتخواهی را سر دهد و با مفاسد اجتماعی مبارزه كند.

هدف انقلاب امام حسین(ع) به صلاح و سازمان آوردن جامعه بود
آیت‌الله دژكام با یادآوری اینكه هدف انقلاب امام حسین(ع) مبارزه با فساد و به صلاح و سازمان آوردن جامعه بود، گفت: امروز یك لیست مفصلی از مفاسد اجتماعی را می‌بینید كه متأسفانه در هر گوشه‌ای از جامعه ما ممكن است به شكلی بروز و ظهور پیدا كرده باشد؛ لذا حسینی‌ها، روضه‌خوانها و منبری‌ها باید برای مبارزه با این مفساد اجتماعی سازماندهی كنند زیرا هدف امام حسین(ع) همین بود.

مسئولان هیئات مذهبی، سیره امام حسین(ع) را در مجالس خود بازخوانی كنند
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با تأكید بر اینكه باید از این فرصت با حضور در مجالس روضه‌خوانی استفاده كنیم، گفت: از سوی دیگر مسئولان هیئات مذهبی و برگزاری محافل روضه‌خوانی با مطالعه در سیره امام حسین(ع) در روش و منش آن حضرت، محافل خود را برپا دارند و به این مهم توجه داشته باشند كه مردم به عشق امام حسین(ع) می‌آیند لذا برای آن‌ها بگوییم كه امام حسین(ع) چگونه بود و این كار برای مبارزه با فساد سازماندهی شود.
وی گفت: برای اینكه امر به معروف و نهی از منكر كنیم باید این حركت را تشویق و تبلیغ كنیم كه البته یكی از معروف‌ها نیز امسال با دهه اول محرم فرا می‌رسد و آن رسیدگی به ایتام و فقراست.

رسیدگی به فقرا و ایتام، امر به معروف است
آیت‌الله دژكام با یادآوری اینكه در آستانه مهرماه هستیم و مردم می‌خواهند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند بر لزوم رسیدگی به ایتام و دانش‌آموزان نیازمند تأكید كرد و گفت: امر به معروف همین است كه به فقرا و ایتام كمك كنیم و این جشن عاطفه‌هایی كه كمیته امداد امام خمینی(ره) هر سال برگزار می‌كند برای همین است كه به دانش‌آموزان نیازمند كمك كنیم.
امام جمعه شیراز اظهار كرد: امر به معروف انواعی دارد ولی برخی از آن‌ها باعث می‌شود برخی دیگر به نتیجه برسد و اگر به یتیمان و فقرا رسیدیم بعدش وقتی فریاد بر علیه قلدری می‌زنیم به نتیجه می رسیم چون دعای مظلوم پشت سر ماست و غیر ممكن است كه دعای این‌ها به اجابت نرسد.
وی باز هم فرا رسیدن سالروز 17 شهریورماه را یادآور شد و گفت: مسلم بدانیم كسانی كه در 17 شهریور دستور كشتار ملت ایران را دادند امروز هم اگر بتوانند ما را می‌كشند و ما را به آن بر می‌گردانند كه تسلیم آن‌ها شویم و نوكری‌شان را بكنیم در صورتی این مردم انقلاب كردند تا دیگر نوكر آمریكا نباشند.
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه دشمنان همواره در حال برنامه‌ریزی بر علیه انقلاب ما هستند، گفت: امسال نیز رسماً گفته‌اند كه ما نمی‌گذاریم 40 سالگی انقلاب اسلامی به چهل و یكمین سال برسد و برای اینكه به این هدف شومشان برسند همه نوع طراحی انجام دادند و مثل جنگ احزاب همه با هم جمع شده‌اند.

امروز جنگ دشمن بر علیه ما یك جنگ تركیبی است
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با تصریح اینكه امروز جنگ دشمن بر علیه ما یك جنگ تركیبی است، گفت: یكی از مهم‌ترین آن‌ها كه امروز خیلی جلوه می‌كند همین بحث فشارهای اقتصادی است البته در این مباحث بیشتر ضعف مدیریتی از داخل مطرح است و این چیزی است كه كارشناسان اقتصادی كشورمان می‌گویند اما آمریكا از این فرصت دارد سوءاستفاده می‌كند و می‌گوید ما این كار را انجام داده‌ایم.

نتیجه اتحاد درونی، شكل‌گیری اقتصاد مقاومتی است
وی با تأكید بر اهمیت حفظ وحدت در شرایط كنونی گفت: اگر ما در درون كشور با هم دیگر متحد شویم این فشارهای اقتصادی ما را از پا درنخواهد آورد بلكه اقتصاد مقاومتی در كشور شكل خواهد گرفت و حركت جدیدی صورت می‌گیرد دقیقاً مانند دوران دفاع مقدس كه همه با هم یكی شدیم و این كار را هم می‌توانیم در مسئله اقتصادی انجام دهیم به شرط اینكه از درون همت عالی داشته باشیم اما این فشارهای اقتصادی در كنارش جنگ رسانه‌ای و فشار روانی هست.

اشاره به جنگ روانی دشمنان با سوءاستفاده از فشارهای اقتصادی
آیت‌الله دژكام ادامه داد: گاهی اوقات ممكن است ما اصلاً در طول عمرمان چیزهایی نیاز نداشته باشیم اما وقتی در رسانه می‌گویند این گران شد، خیال می‌كنیم نابود شدیم در صورتی كه ممكن است به آن چیز اصلاً نیازی پیدا نكنیم و این همان جنگ روانی است.
امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه فشار اقتصادی وجود دارد اما جنگ روانی آن چیزی هم كه وجود ندارد را بزرگ جلوه می‌دهد، گفت: دشمنان دائماً در جنگ روانی نگرانی ایجاد می‌كنند البته ما نمی‌گوییم فشار اقتصادی نیست و وقتی یك جنس 80 درصد گران شده است یك واقعیت است اما از سوی دیگر چیزهایی هم كه نیاز نیست در جنگ روانی پررنگ می‌كنند تا ما را بترسانند در حالی كه طبق آیات قرآن هر كسی بر خدا توكل كند، خدا برای او كافی است.

مردم و مسئولان هیئات مذهبی در جنگ روانی هوشیار باشند
وی با بیان اینكه تمام این مشكلات می‌گذرد، گفت: تلاش دشمنان از این جنگ روانی و سوءاستفاده از فشارهای اقتصادی این است كه به سمت عاشوراآفرینی بروند لذا این مسئله هوشیاری مسئولان هیئات مذهبی و مردم را می‌طلبد تا مبادا از حركت‌های حسینی سوءاستفاده كنند گرچه آنان در سال 88 به جای اینكه به خیمه امام حسین(ع) احترام كنند، آن را آتش زدند و همین جریان هم اكنون می‌خواهند در كشور آشوب ایجاد كنند.
آیت‌الله دژكام از مردم و مسئولان هیئات مذهبی خواست تا برای تأمین امنیت به نیروهای امنیتی كمك كنند تا از این حیث آرامش در تمام شهرها به وجود آید و ادامه داد: قطعاً مسئولان هیئات مذهبی این حركت را خوب و پاكیزه در دهه عاشورا دنبال خواهند كرد و ما از این جنگ تركیبی دشمنان عبور خواهیم كرد.

دولتمردان مدیریت جهادی را مدنظر قرار دهند
وی در پایان از مدیران و دولت درخواست كرد كه برای رفع مشكلات اقتصادی مردم تمام تلاش خود را انجام داده و مدیریت جهادی را مدنظر قرار دهند تا مردم دلگرم شده و بتوانیم از این مرحله سخت عبور كنیم.
انتهای پیام

captcha