پیرغلامان حسینی در اردبیل تجلیل شدند
کد خبر: 3744816
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

پیرغلامان حسینی در اردبیل تجلیل شدند

گروه معارف ـ در آستانه فرارسیدن ماه محرم و با برگزاری آئین استقبال از این ماه سوگواری، پیرغلامان حسینی تجلیل و تکریم شدند.

پیرغلامان حسینی در اردبیل تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از اردبیل، در هفدهمین مراسم استقبال از محرم و تجلیل از پبرغلامان حسینی که روز گذشته ۱۶ شهریورماه در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد، از پنج پیرغلامان حسینی که سالیان دراز خادم دربار حسینی بوده و در محلات مختلف شهر اردبیل با برپایی مجالس و محافل عزاداری سعی کرده بودند تا ارادت خالصانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه ایام حزن و اندوه شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین نشان دهند با لوح تقدیر و نشان ویژه تجلیل شد.
حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل در این مراسم با اشاره به برگزاری برنامه‌های باشکوه عزاداری در اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت در ماه محرم و ایام صفر اظهار کرد: شهرداری در راستای انجام رسالت فرهنگی و اجتماعی نسبت به فضاسازی شهری و برگزاری برنامه‌های متنوع در این ایام همت کرده تا در کنارعزاداران بتواند فرهنگ اصیل دینی و آئین حزن و اندوه در این ماه را پاس داشته و به نسل‌های آینده انتقال دهد.
لطف‌اللهیان خاطرنشان کرد: سرچشمه انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است و امروز بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب این فرهنگ نه تنها در ایران بلکه در ممالک آزادیخواه جهان مورد توجه قرار گرفته و ما روز به روز شاهد اعتلای فرهنگ عاشورایی و حسینی هستیم.
وی افزود: با وجود همه مشکلات در جامعه در عزاداری‌های ماه محرم با محوریت مردم برنامه‌های پاسداشت این ایام با شکوه هر چه تمامتر برگزار می‌شود و در حقیقت این ایام روز‌های وحدت و همگرایی ملی و مذهبی است که همه سعی می‌کنند به نوعی از عمق وجود خود عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت نشان دهند.
لطف‌اللهیان ادامه داد: شهرداری اردبیل همچون سال‌های گذشته مراسم استقبال از محرم را تدارک دیده تا به صورت رسمی اهالی اردبیل به استقبال این ماه پر از حرن و اندوه بروند و امیدواریم محرم امسال برنامه‌ها و آئین‌های معنوی و مذهبی با گستردگی و شکوه هر چه تمامتر در شهر اردبیل برگزار شود.
در این مراسم مداحی و شعرخوانی انجام شد و شرکت کنندگان در حال و هوای معنوی این آئین در سوگ فرزند فاطمه اشک ماتم ریختند.
با برگزاری آئین استقبال از محرم و همچنین طشت‌گذاری که در مسجد جامع اردبیل و محلات ششگانه اردبیل و شعبات آن برگزار می‌شود پایتخت حسینی حال و هوای تعزیه حسینی گرفته و برنامه‌های عزاداری این ماه حزن و اندوه به صورت روزانه و شبانه در مناطق مختلف استان و مساجد و حسینیه‌ها، تکایا و امامزاده‌ها با حضور باشکوه مردم برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha