دفن شهدای گمنام در مرکز صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3745122
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

دفن شهدای گمنام در مرکز صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ـ در صورت تأیید نهایی در کمیته کشوری سازمان حفظ بنیاد ارزش‌های دفاع مقدس تا پایان امسال شهدای گمنام در محوطه صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد دفن می‌شود.

جانمایی دفن شهدای گمنام در مرکز صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، امیرعباس آسمند، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان روز گذشته، 17 شهریورماه در نشست کمیته سیاست‌گذاری هماهنگی ونظارت تدفین شهدای گمنام استان، گفت: بنا به درخواست صدا و سیما مبنی بر دفن شهدای گمنام در این مرکز دو مکان پیشنهادی در محوطه صدا و سیما بررسی که هر دو مکان شرایط لازم را دارد.
وی وجود قبور شهدای گمنام در صدا وسیما را فرصتی خوب برای برنامه سازی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در این مرکز دانست و افزود: این دو مکان برای تصویب نهایی به سازمان بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارسال شده که در صورت تصویب در کمیته کشوری شهدای گمنام تا پایان سال جاری در محوطه این مرکز دفن خواهند شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه 48 شهید گمنام در 21 نقطه استان از جمله بخش‌ها، شهرها و مراکز دانشگاهی مدفون و محل زیارت مردم استان هستند، اضافه کرد: تاکنون تنها در دو بخش لوداب و چیتاب شهدای گمنام دفن نشده که در صورت تایید نهایی مکان‌های پیشنهادی این دو بخش نیز میزبان شهدای گمنام خواهند بود.
آسمند با بیان اینکه تاکنون 17 مکان دفن شهدای گمنام در استان به بهره برداری رسیده و یا دارای پیشرفت کاری بالای 90 درصد هستند، ابراز کرد: المان‌های شهدای گمنام پاتاوه در هفته دفاع مقدس، شهدای گمنام مارگون در هفته بسیج و شهرهای دهدشت و لنده نیز تا پایان سال‌جاری به بهره برداری می رسد.
وی افزود: امسال برای سارماندهی مدفن شهدای گمنام درشهرهای سوق و دیشموک نیزاعتبار اختصاص داده ‌شود.
همچنین، استوار، قائم مقام صدا و سیما نیز در این نشست دفن شهدای گمنام در محوطه صدا سیما را افتخاری بزرگ برای کارکنان این مرکز دانست وعنوان کرد: شهدای گمنام سرمایه بسیار مهم معنوی هستند که صدا و سیما برای ساخت برنامه‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی از این ظرفیت معنوی استفاده خواهد کرد.
وی با بیان اینکه اعتبارات و زیرساخت‌های لازم برای دفن و ساخت المان شهدای گمنام متناسب با برنامه‌های صدا و سیما پیش بینی شده است، یادآور شد: در صورت تایید نهایی در کمیته کشوری مرکز صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد نخستین مرکز استانی در کشور است که شهدای گمنام در محوطه آن مرکز دفن می‌شود.
انتهای پیام

captcha